Bejan Postat 15 juni 2015 Dela Postat 15 juni 2015 Hej! Jag är ute efter en app till Adroid som liknar Genelecs app för att mäta ut sweet spoten till monitorerna. Finna det några tips? MVH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
van Caine Postat 16 juni 2015 Dela Postat 16 juni 2015 Jag skulle nog ha lite svårt att lita på en sån, nallar har inte särskilt bra mickar. Det här probrammet däremot är biets knän: http://www.roomeqwizard.com/ Man behöver ju fortfarande en schysst mick, men en Behringer 8000 kostar inte ens en tusenlapp. Brusig som ett as men grymt rak hela vägen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 17 juni 2015 Dela Postat 17 juni 2015 På listan över möjligheter: Du har också IK Multimedia ARC2 för 2000 kr, då ingår mick, system för inmätning och plug-in för korrektion. (ingen app dock) http://www.soundonsound.com/sos/oct13/articles/arc2.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bejan Postat 17 juni 2015 Trådstartare Dela Postat 17 juni 2015 ja jo absolut, men det var inte riktigt det jag tänkte på. Genelec (har jag för mig att det är) har en app till iphone som man mäter ut vinkeln man ska ha på monitorerna för att enkelt och smidigt att hitta sweetspot. Det har alltså inget med någon ljudupptagning eller mätning att göra. Bara hur man skall vinkla monitorerna mot den utmätta punkten (där man planerar att ha sitt huvud största delen av tiden) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pHISTERmILL (oregistrerad) Postat 22 juni 2015 Dela Postat 22 juni 2015 Laserpekare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.