Jump to content
Annons

Cubase 8, W8.1, UR824, Groove Agent 4, i7 CPU. VST peekar!

Recommended Posts

sodajam (oregistrerad)
Postat

Jag har precis köpt Cubase 8 och UR824 samt Groove agent 4.

VST mätaren ligger så fort jag startar Groove Agent på ca 60% och peekar ibland när jag spelar upp trummorna. Jag har installerat de senaste drivruinerna till windows, ljudkortet, grafikkortet, groove agent, Firmware till UR kortet. Vad kan man göra åt detta? Har googlat runt men inte riktigt hittat lösning på detta. Någon villig att hjälpa eller länka till hjälp. Mottages tacksamt.

Skall man ändra buffert? 256 nu.

Med vänlig hälsning

Patrik

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

ASIO guard på och Multi processing på?

sodajam (oregistrerad)
Postat

Som sagt lite ny på detta.. Asio guard hittar jag, men vad är multi processing?

Skall guarden vara på eller av?

pme (oregistrerad)
Postat

Den finns i samma dialog. Det blir mindre last om de är på. "Ska" nog att ta i. Om den alltid skulle behöva vara på så skulle det inte behöva vara något för användaren att kunna pilla på.

sodajam (oregistrerad)
Postat

Hej! Nu funkar det. Om fler läser detta så gjorde jag så här:

Devices -> Device setup. Kryssa i Activate Multi Processing. Kryssa i Activate ASIO Guard. ASIO Guard level "HIGH"

Gick sedan in i kontollpanelen i windows och sedan in i Energisparsalternativ och satte datorn på hög prestanda.

Nu ligger VST peek på knappt 10 % Yiaaa!

Tack för hjälpen PME! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.