sodajam (oregistrerad) Postat 11 juni 2015 Postat 11 juni 2015 Jag har precis köpt Cubase 8 och UR824 samt Groove agent 4. VST mätaren ligger så fort jag startar Groove Agent på ca 60% och peekar ibland när jag spelar upp trummorna. Jag har installerat de senaste drivruinerna till windows, ljudkortet, grafikkortet, groove agent, Firmware till UR kortet. Vad kan man göra åt detta? Har googlat runt men inte riktigt hittat lösning på detta. Någon villig att hjälpa eller länka till hjälp. Mottages tacksamt. Skall man ändra buffert? 256 nu. Med vänlig hälsning Patrik
sodajam (oregistrerad) Postat 12 juni 2015 Postat 12 juni 2015 Som sagt lite ny på detta.. Asio guard hittar jag, men vad är multi processing? Skall guarden vara på eller av?
pme (oregistrerad) Postat 12 juni 2015 Postat 12 juni 2015 Den finns i samma dialog. Det blir mindre last om de är på. "Ska" nog att ta i. Om den alltid skulle behöva vara på så skulle det inte behöva vara något för användaren att kunna pilla på.
sodajam (oregistrerad) Postat 13 juni 2015 Postat 13 juni 2015 Hej! Nu funkar det. Om fler läser detta så gjorde jag så här: Devices -> Device setup. Kryssa i Activate Multi Processing. Kryssa i Activate ASIO Guard. ASIO Guard level "HIGH" Gick sedan in i kontollpanelen i windows och sedan in i Energisparsalternativ och satte datorn på hög prestanda. Nu ligger VST peek på knappt 10 % Yiaaa! Tack för hjälpen PME! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.