Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har haft min C400 nu sedan precis då den kom ut. I början var där inga problem med det över huvud taget med drivrutinerna fungerar inte riktigt som de ska längre. Ljudet blir ungefär som man satt en equalizer med Frekvenserna 5KHz och det laggar väldigt mycket.

När detta händer så får man sitta och hålla på med drivrutinerna, installera tidigare versioner, sen funkar det som det ska och efter en stund slutar det igen.

Är det någon här med samma kort som har samma problem?

Funderar starkt på att skaffa ett nyare kort, ni kanske har några tips? ( vill ha minst 2 ingångar, 2 utgångar, 96KHz/24bit samt fantom-matning)

Då M-audio lagt över ansvaret för detta kort på Avid och de inte görs längre, samt att garantin gått ut för länge sen är där tyvärr ingen möjlighet att få tillbaka några pengar.

Tack på förhand alla!

M.V.H

Tobias

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Problemen kan bero på datorn också. Kan vara värt att bottna ur problemet innan du köper nåt nytt och problemen finns kvar.

Postat

Jag är ganska säker på att datorn inte har något med det att göra då jag hade samma problem med min förra dator.

Här är i alla fall hur den ser ut idag:

Specification Intel® Core i7-2600K CPU @ 3.40GHz

Motherboard: Asus P8P67 Rev3.1 B3

Northbridge Intel Sandy Bridge rev. 09

Southbridge Intel P67 rev. B3

Temperature 0 46°C (114°F) [0x34] (Core #0)

Temperature 1 46°C (114°F) [0x34] (Package)

Voltage 0 1.25 Volts (VID)

Ram: Corsair Vengence CMZ8GX3M2A1600C9 4x4GB

Display adapter 0

Name AMD Radeon HD 6700 Series

Board Manufacturer GIGABYTE Technology

Memory size 1024 MB

Display adapter 1

Name AMD Radeon HD 6700 Series

Board Manufacturer GIGABYTE Technology

Memory size 1024 MB

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.