Ziggy Postat 5 juni 2015 Postat 5 juni 2015 Jag hoppas rubriken är inom reglerna. Jag har noter på en dragspelslåt (vals). Jag kan inte noter men har hjälpligt tagit ut första versen (kollat noter på nätet). Även första delen av andra versen, men sen kommer massa repetitionstecken eller vad det är och allt blir snurrigt, Jag kommer inte få ordning på det utan hjälp. Det finns även små punkter bredvid en del noter, vet inte om det är förlängning eller kortare anslag. Låten är en mycket enkel vals, ingen malmsteen behövs för att lira den, lita på det. Den går i C-Dur. Har 3 verser tror jag. Det jag vill ha är låten spelad på klaviatur (vanligt piano går utmärkt). Det ska vara "trummor" i valstakt också. Det går utmärkt att micka upp när du trummar 3/4-dels takt med fingrarna på skrivbordet, bara så jag hör när anslagen på melodin är i förhållande till takten. Det ska inte vara nån bas alls med på klaviaturen, bara melodistämman i diskanten med dess tillhörande ackord enligt noterna (mycket enkelt lovar). Är några hundringar OK? Skriv här eller PM:a mig vad du vill ha och när det kan bli klart. jag hade behövt den igår så att säga. Jag sätter in pengar på kontot samma sekund som nån är redo att skicka låten till mig (har endast möjlighet till "vanlig" banköverföring).
Ziggy Postat 5 juni 2015 Trådstartare Postat 5 juni 2015 Makalöst!! Jag skulle ju ta ett kort på notbladet och lägga in som bild i inlägget. Nu hittar jag inte noterna. Ska ta och leta upp så fort jag kan.
Ziggy Postat 5 juni 2015 Trådstartare Postat 5 juni 2015 Kära medlemmar, kan nån tipsa mig om vart jag kan få den hjälp jag behöver? Jag höjer till 400 spänn om jag kan få det imorgon - lördag. Har dock fortfarande inte hittat notbladet men ska leta upp det. Det är INTE noga med hur det spelas in, inget proffsigt behövs, bara låten som den är... men men ska leta upp och slänga in notbladet så fort jag hittar det.
Anders F Postat 6 juni 2015 Postat 6 juni 2015 Skicka pm med noterna så går det säkert lösa ikväll om det behövs. Mvh Anders
Ziggy Postat 6 juni 2015 Trådstartare Postat 6 juni 2015 Då var detta löst. Toppenjobb av Anders, Tusen Tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.