Jump to content
Annons

vstmätaren peakar vid uppspelning

Recommended Posts

Soderlund (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nuendo 6.5, vid uppspelning av endast två audiospår går hårddisken i botten eller rättare sagt vstmätaren visar enorm belastning. Jag har ny dator i7processor 16gig ram.. audiohårddisken satt i förra burken och har fungerat felfritt under WinXP nu kör jag Win 7 64bitars. Att spela in och använda halvkrävande vstinstrument är problemfritt. Hackande ljud och hårddisk som går i botten vid uppspelning är mitt senaste problem alltså. Någon sorts inställning i Bios eller dylikt? Eller har hårddisken pajat? HJÄLP. Vänligen Micke S.

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

Hackande ljud och hårddisk som går i botten vid uppspelning är mitt senaste problem alltså. Någon sorts inställning i Bios eller dylikt? Eller har hårddisken pajat?

Du kan väl pröva att lägga över projektet på en annan snabb USB eller på systemdisken. Det behöver inte ligga där permanent, bara för att testa menar jag.

Då vet du om det är hårddisken som krånglar.

Soderlund (oregistrerad)
Postat

Hej, tack för ide' märkligt nog försvann problemet när jag senare på dagen skulle försöka få ordning på det hela.. Lite skrämmande om det är ett sådant där spökfel som dyker upp då och då. Nå, jag harvar på och ser hur det utvecklas.. Tack och hej.Micke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.