Chris_Emil Postat 16 maj 2015 Postat 16 maj 2015 Hallå! Var ett tag sedan jag smekte mina fingrar på studios forum, men nu är det dags! Behöver tips nu när jag är i planeringen att skaffa nytt kort. Jag har typ bara budget till ett USB-kort så max 2-2500:- Har en chans att byta mitt nuvarande kort från 2009 mot ett 8i6, med mellanskillnad såklart. Mitt nuvarande är ett Toneport UX2 (med röd front). Befarar att jag får punga ut minst 1500:- i mellanskillnad. Annars har jag tittat på ett 2i2 som går för ca 1300:- Jag spelar inte in så mycket sång och instrument, men det händer! Kan inte spela in 2 gitarrer samtidigt med UX2:an. Kollat lite på Thunderbolt, men pci-e för det kostar 1600:- 🙁 finns inte på kartan! Även kollat på Firewire, men känns inte heller så lönt då USBvsFW = ingen magnifik skillnad. Nu när jag skriver detta så har min vän gått med på att vi lånar varandras kort nån vecka för att testa. Han använder endast sitt kort för att ha ljud från datorn, inget musikdonande där, iaf inte längre 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=fSxV-hX6H68 Hoppas ni kan ge mig lite klarhet i detta 🙂 Peace!
laban1 Postat 16 maj 2015 Postat 16 maj 2015 (redigerat) 2i2 eller 8i6 - hänger på dina behov av in och utgångar. Så precisera för dig själv vad du behöver - och slå till utifrån detta. Redigerat 16 maj 2015 av laban1
Chris_Emil Postat 16 maj 2015 Trådstartare Postat 16 maj 2015 2i2 eller 8i6 - hänger på dina behov av in och utgångar. Så precisera för dig själv vad du behöver - och slå till utifrån detta. Mjo, jag trodde jag nämde att jag inte använder instrument när jag "meckar". Men det händer att brorsan m.fl kommer och vill spela in lite... brukar dock röra sig om max 3 sträng och percussion. Det är jobbigt att behöva spela in en och en dock... Kan jag leva med en 2i2?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.