Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Stort grattis "Fellow man" Slejnard

Jag lämnar över pinnen till dig.

Fellow man 6 3 8 12 12 12 8 = 61 slejnard

Things you have done 1 12 3 3 6 6 3 6 12 = 52 aROCKER och Bluesboy

Golden love 8 6 1 8 8 3 1 6 = 41 aROCKER och Bluesboy

Vidskepelse 3 8 6 6 3 8 3 = 37 Annors & Carl Cadello

Själanöd 12 12 8 1 = 33 Skummis (Bejan)

Annons
Postat

Yo! 😎 Stort tack. Ska tilläggas bör att det är k9 här på forumet som skrivit texten till låten Fellow man. Utgick från texten och byggde musik runt om. Försökte inspireras av annat än rock denna gång bla earth wind & fire. Några 11-ackord fick slinka med. Hoppas det föll i smaken. Spelar sjunger och mixar allt i reaper. Trummorna är från min BOSS porta. Tror det skulle passa med ett blåsarr till låten också!

k9 (oregistrerad)
Postat

Såhär såg första id'e ut på texten till Fellow man, sedan så valde Sej bort en del av texten, klokt nog.

Sometimes the poorest man got most riches too give

So trade him a dinner - for a tell of how he lives

He face each day in the streets, yet he bravely makes it through

if he can find strength is such dark times so can you.

Somethings got be felt to be learned.

Thees things got to be shared too be earned.

Love, compassion, empathy is hard to understand

Until you truly reached out, or took ha helping hand.

Each person that you meet has a life story to tell.

some parts are unique and some we all know well.

when stranger* become friend you will truly know

that ther's allways more too learn then looks can show.

( Ref ? )

Before you judge your fellow man,

be sure that you really can

judge on more then meets the eyes.

( alt ref )

Better take a (good) look at yourself,

before you frown at someone else

or your frown is all that meets the eyes.

*skrev Starger här men tyckte sedan att det vart lite långsökt att tvinga folk att googla och gissa vilken eller vilka vem av dem jag syftade på (film och media familjen) , så ja ändrade till stranger för enkelhetens skull.

Postat

Stort Grattis Slejnard!

Tillägg: therocker var också med och lirade bas och gitarr bla.på mina två bidrag.

k9 (oregistrerad)
Postat

Ja tack och grattis Slejnard. kul att f vara med på ett hörn fast att jag inte han få in mitt egna bidrag.

• 1 månad senare...
  • 1 år senare...
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ville ju vara med med en låt på detta tema men det är ju försent nu. Fast jag vann ju även om jag inte var med och gjorde musiken på sätt och vis.  😛 

Funderar på om ett tema där man bara försöker hitta en så annorlunda ljudbild man kan utan att det blir omusikaliskt skulle vara intressant? Tänker att det skulle passa både dem som spelar in riktiga instrument och dem som gör lika riktig musik med DAWs som sitt enda instrument. 

Men det är kanske ett för brett tema enligt många det med. 

Redigerat av k9
Postat

Tack så mycket GN! Skulle vara kul om nån iddes dra igång en ny festival av nåt slag? Och att bl.a. du deltar. Gör inget om det blir repris på nåt gammalt tema. 🙂

Var är sixties? Han höll igång som moderator för studiofestivalerna förr och puschade oss 😮

• 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Hade missat att ni svara i tråden igen, jag skulle kunna starta en festival igen.

Agentmusik som "Bluddrik" skrev lätt intressant eller har ni något annat förslag?

Redigerat av hellfog

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.