hellfog Postat 12 maj 2015 Postat 12 maj 2015 Stort grattis "Fellow man" Slejnard Jag lämnar över pinnen till dig. Fellow man 6 3 8 12 12 12 8 = 61 slejnard Things you have done 1 12 3 3 6 6 3 6 12 = 52 aROCKER och Bluesboy Golden love 8 6 1 8 8 3 1 6 = 41 aROCKER och Bluesboy Vidskepelse 3 8 6 6 3 8 3 = 37 Annors & Carl Cadello Själanöd 12 12 8 1 = 33 Skummis (Bejan)
slejnard Postat 12 maj 2015 Postat 12 maj 2015 Yo! 😎 Stort tack. Ska tilläggas bör att det är k9 här på forumet som skrivit texten till låten Fellow man. Utgick från texten och byggde musik runt om. Försökte inspireras av annat än rock denna gång bla earth wind & fire. Några 11-ackord fick slinka med. Hoppas det föll i smaken. Spelar sjunger och mixar allt i reaper. Trummorna är från min BOSS porta. Tror det skulle passa med ett blåsarr till låten också!
slejnard Postat 12 maj 2015 Postat 12 maj 2015 Grattis Slejnard. Tack. Hörde du slapbasen under gitarrsolot? Retro va? 😄
joachime Postat 12 maj 2015 Postat 12 maj 2015 Grattis Slejnard! Hade inte tid att rösta men din låt var en av två favoriter. Bra jobbat!
Jayway Postat 12 maj 2015 Postat 12 maj 2015 Grattis slejnard! Jag fick lite Steely Dan-vibbar där... 🙂
k9 (oregistrerad) Postat 13 maj 2015 Postat 13 maj 2015 Såhär såg första id'e ut på texten till Fellow man, sedan så valde Sej bort en del av texten, klokt nog. Sometimes the poorest man got most riches too give So trade him a dinner - for a tell of how he lives He face each day in the streets, yet he bravely makes it through if he can find strength is such dark times so can you. Somethings got be felt to be learned. Thees things got to be shared too be earned. Love, compassion, empathy is hard to understand Until you truly reached out, or took ha helping hand. Each person that you meet has a life story to tell. some parts are unique and some we all know well. when stranger* become friend you will truly know that ther's allways more too learn then looks can show. ( Ref ? ) Before you judge your fellow man, be sure that you really can judge on more then meets the eyes. ( alt ref ) Better take a (good) look at yourself, before you frown at someone else or your frown is all that meets the eyes. *skrev Starger här men tyckte sedan att det vart lite långsökt att tvinga folk att googla och gissa vilken eller vilka vem av dem jag syftade på (film och media familjen) , så ja ändrade till stranger för enkelhetens skull.
slejnard Postat 13 maj 2015 Postat 13 maj 2015 Bra text k9! Nu jäddrar blir vi Stim-rika! 😛. Tack jayway!
Jayway Postat 13 maj 2015 Postat 13 maj 2015 Ja, grattis till K9 också! Kul att det är samarbeten i festivalen! 🙂
slejnard Postat 22 maj 2015 Postat 22 maj 2015 Tack så mkt laxlaxlax och kul att se dig. Hoppas allt är gott!
aROCKER Postat 2 juni 2015 Postat 2 juni 2015 Stort Grattis Slejnard! Tillägg: therocker var också med och lirade bas och gitarr bla.på mina två bidrag.
k9 (oregistrerad) Postat 2 juni 2015 Postat 2 juni 2015 Ja tack och grattis Slejnard. kul att f vara med på ett hörn fast att jag inte han få in mitt egna bidrag.
slejnard Postat 2 juni 2015 Postat 2 juni 2015 En tacker! 🙂 Funderar mer å mer på trumpeter, saxofoner och fanfarer på denna låt. Nån som är bra på att göra snygga blåsarr?
slejnard Postat 9 juli 2015 Postat 9 juli 2015 Nu finns vinnarlåten att köpa på iTunes och streama på Spotify: https://itunes.apple.com/se/album/fellow-man/id1003260748?i=1003260940
slejnard Postat 8 november 2016 Postat 8 november 2016 Nån som ids dra igång en ny festival? Längesen nu.
k9 (oregistrerad) Postat 8 november 2016 Postat 8 november 2016 (redigerat) Ville ju vara med med en låt på detta tema men det är ju försent nu. Fast jag vann ju även om jag inte var med och gjorde musiken på sätt och vis. 😛 Funderar på om ett tema där man bara försöker hitta en så annorlunda ljudbild man kan utan att det blir omusikaliskt skulle vara intressant? Tänker att det skulle passa både dem som spelar in riktiga instrument och dem som gör lika riktig musik med DAWs som sitt enda instrument. Men det är kanske ett för brett tema enligt många det med. Redigerat 8 november 2016 av k9
slejnard Postat 8 november 2016 Postat 8 november 2016 Det blir ändå aldrig agentmusik. Jo, starta en sån festival du. Gäller dig och ditt förslag också k9!
Guitar Nilsson Postat 9 november 2016 Postat 9 november 2016 Länk till Fellow man: Grattis! Jag har missat den här festivalen helt. Väldigt mkt Steely Dan-vibbar. Grattis igen!
slejnard Postat 9 november 2016 Postat 9 november 2016 Tack så mycket GN! Skulle vara kul om nån iddes dra igång en ny festival av nåt slag? Och att bl.a. du deltar. Gör inget om det blir repris på nåt gammalt tema. 🙂 Var är sixties? Han höll igång som moderator för studiofestivalerna förr och puschade oss 😮
hellfog Postat 31 december 2016 Trådstartare Postat 31 december 2016 (redigerat) Hade missat att ni svara i tråden igen, jag skulle kunna starta en festival igen. Agentmusik som "Bluddrik" skrev lätt intressant eller har ni något annat förslag? Redigerat 31 december 2016 av hellfog
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.