tmovement Postat 9 maj 2015 Postat 9 maj 2015 Hej, jag har tänkt köpa en kondensatormick för rapp/sång men är osäker på vilken jag ska köpa. Den jag kollat på hittils är http://www.emusic.se...T-1A-Studio-Kit Vilket är ett kit där stativ och "puffskydd" ingår. Dock vet jag att man ofta kan plocka ihop kit själv och det då blir billigare (vid datorbygge ex). Undrar även ifall det är den "bästa" micken man kan få som ligger under 2000kr. Har kollat på Yeti pro micken också, men köper hellre en mick för runt 1000kr ifall kvalitén ej skiljer så värst mycket. Ge tips och länka gärna!
k9 (oregistrerad) Postat 9 maj 2015 Postat 9 maj 2015 Just den micken du själv länkar till är ju en bra början. Problemet är att det är svårt att veta exakt vilken mick som passar just din röst. Det bästa vore ju om du kunde testa lite olika mickar innan du bestämmer dig. Kan du inte testa olika så tror jag nog att du hittade rätt mick i en Röde NT1A faktiskt. Tycker själv att det är en mick som är prisvärd och passar för just vox.
tmovement Postat 10 maj 2015 Trådstartare Postat 10 maj 2015 Okej, har inte riktigt möjlighet att testa mickar(vad jag vet), den jag har testat var en röde, troligen just denna.
LinusI Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 Jag säljer för tillfället uppföljaren till denna micken som är snäppet vassare tillsammans med tillbehör då det ligger L dammar för 2500:- nypris 4400:- för allt som ingår. Då får du alltså røde nt2-a istället men för ett riktigt bra pris! Finns på blocket för tillfället Oj va länge sedan d va såg helt fel xD
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.