Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Vet inte om det finns någon tråd om detta redan, men jag skickar ut frågan.

Vi vill sköta och manövrera våran egna lyssning från scenen. Välja separat hur mycket vi vill höra av varje kanal.

Men vårat mixerbord ska vara kopplat till FOH så han kan sköta utljudet.

Vi har 3st IEM.

Hur kopplar vi?

Är det:

Instrument --> Vårat mixerbord Inputs 1-16 --> Vårat mixerbord Outputs 1-16 --> FOH Inputs

Vårat mixerbord --> IEM

Annons
Postat

Nu skulle kunna länka era instrument till ljudteknikerns mixerbord via t ex en Jamhub Greenroom och sen ha varsin remote-kontroll.

Vill även minnas att Mackies digitala mixerbord som styrs via en iPad också har stöd för att en ska kunna styra sin lyssning via en iPhone.

Postat

Just nu har vi ett "B"ehringer Xenyx 2442, men vi ska köpa ett Soundcraft Performer 1.

Hur går det att lösa nu innan vi köper det nya mixerbordet?

Behringer-bordet går nog inte att fjärrstyra på något sätt.

Hur har ni tänkt när vi bestämt er för Soundcraft-bordet?

Postat

Soundcraftbordet är ett bra livebord.

Möjligen kan man väl skaffa en signalsplitter, som man kopplar instrumenten till? och sedan vidare till varsitt mixerbord?

Postat

Behringer x32 har personilga mixers som tillbehör om man vill. Då har ni både ett FOH-bord samt mixer för er IEM. Funkar väldigt bra att styra med paddan eller smartphone också. Så man kan ha behringerbordet och ha en padda p åscen som man kan styra sin medhörning med.

Annars så kan ni ju ha ett mixerbord som har direct out och koppla vidare till FOH-bordet.

MVH

Anders

Postat

Behringer x32 har personilga mixers som tillbehör om man vill. Då har ni både ett FOH-bord samt mixer för er IEM. Funkar väldigt bra att styra med paddan eller smartphone också. Så man kan ha behringerbordet och ha en padda p åscen som man kan styra sin medhörning med.

Annars så kan ni ju ha ett mixerbord som har direct out och koppla vidare till FOH-bordet.

MVH

Anders

Grejen är att stället vi ska spela på har sitt mixerbord som dom kör utljudet med. Men vi vill samtidigt köra våran lyssning via vårat mixerbord. Och sköta den oberoende Teknikern på plats.

Postat

Soundcraftbordet är ett bra livebord.

Jag är kanske lite yrkesskadad, men det låter som om ni har en lite väl otydlig kravlista. Du skriver att det är "ett bra livebord" samtidigt som det inte verkar uppfylla ett fundamentalt krav för er (att kunna styra er egen monitormix)?

Vilka funktioner är det Soundcraft-bordet har som gör att det är ett bra live-bord? Du kan säkert hitta dessa funktioner i andra mixerbord som förutom det också kan uppfylla era krav om fjärrstyrda monitormixar.

Postat

Grejen är att stället vi ska spela på har sitt mixerbord som dom kör utljudet med. Men vi vill samtidigt köra våran lyssning via vårat mixerbord. Och sköta den oberoende Teknikern på plats.

De kanske har ett bord som ni kan fjärrstyra med egen padda? Då kan nu ju styra er egen medhörning via den.

Postat

Just nu handlar det inte om vilket mixerbord jag tänker använda. Det handlar om hur jag kopplar det.

Behöver jag splitta instrumentsignalerna så att både FOH bordet och vårat mixerbord får alla kanalerna = FOH sköter utljudet från sitt bord, och vi sköter lyssningen via vårat bord?

De kanske har ett bord som ni kan fjärrstyra med egen padda? Då kan nu ju styra er egen medhörning via den.

Ja det är också en lösning!

Jag är kanske lite yrkesskadad, men det låter som om ni har en lite väl otydlig kravlista. Du skriver att det är "ett bra livebord" samtidigt som det inte verkar uppfylla ett fundamentalt krav för er (att kunna styra er egen monitormix)?

Vilka funktioner är det Soundcraft-bordet har som gör att det är ett bra live-bord? Du kan säkert hitta dessa funktioner i andra mixerbord som förutom det också kan uppfylla era krav om fjärrstyrda monitormixar.

Just nu handlar det inte om vilket mixerbord jag tänker använda. Det handlar om hur jag kopplar det.

Behöver jag splitta instrumentsignalerna så att både FOH bordet och vårat mixerbord får alla kanalerna = FOH sköter utljudet från sitt bord, och vi sköter lyssningen via vårat bord?

Postat

Fast alla mixerbordet går ju inte att routa hur som helst? Framför allt har de flesta mixerbord inte stöd för att fjärrstyra monitormixarna.

Ja.

Postat

Fast alla mixerbordet går ju inte att routa hur som helst? Framför allt har de flesta mixerbord inte stöd för att fjärrstyra monitormixarna.

Ja.

Tack för svar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.