kalydy (oregistrerad) Postat 26 april 2015 Postat 26 april 2015 Tjena! Ska köpa ett externt ljudkort till min dator och FL studio! Jag tänkte bara kolla vad som passar bäst till mina KRK Rokit 5 G-3 Monitorer? Prisklass: Mellan 1-2K Krav är väl att jag ska kunna plugga in mina hörlurar, kanske en mic och monitorerna såklart Vad är bäst inom den prisklassen?
kalydy (oregistrerad) Postat 26 april 2015 Postat 26 april 2015 Hörde med några vänner och en polare som lyckats väl inom hosue-industrin! (Väljer att inte nämna namn) Eftersom jag köpte lite annat gott så fick jag lägga mig på 1299:- för ljudkortet. Valde Focusrite Scarlett 2i2 som skulle funka väldigt bra ihop med mina montirer och FL studio :-)
k9 (oregistrerad) Postat 26 april 2015 Postat 26 april 2015 Kul tänkte just föreslå det ljudkortet. 😛
Jay Bee Postat 8 maj 2015 Postat 8 maj 2015 Du kan inte räkna med någon direkt fetare kvalité i den prisklassen. Men till topic, Motu gör ganska stabila interface och deras minsting ligger på 1,900kr. Det är som sagt inte direkt något värstingkort men Motu gör inga skitgrejer. Desto mindre grejer ljudkortet har jämfört med pris, desto mer kvalité på komponenterna är väl en tumregel i den prisklassen. http://www.ordermusic.se/sv/artiklar/microbook-ii.html
Erik dP Postat 8 maj 2015 Postat 8 maj 2015 (redigerat) MIDI-kontakter finns inte på alla burkar. Bra att ha! Vissa USB-interface klarar "stand-alone" läge så man kan använda kortet som mick-förstärkare/enklare mixer utan att behöva slå på datorn. Då kan allt vara uppkopplat för enklare rep. Jag tror bla Roland DUO Capture EX, Lexicon Omega (4 kanaler in för dryga tusenlappen, men gammal), Presonus iTwo klarar detta. (...Produktnamn?) Dessa klarar dessutom ljudinspelning via USB till Ipad. (Har ingen erfarenhet av dessa kort. Kör själv med den äldre Apogee One kopplad till Ipad/Iphone.) Redigerat 8 maj 2015 av Erik dP
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.