Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Grym serie.

Inspirerande.

Staffan (oregistrerad)
Postat (redigerat)

laban1, här är filerna:

Del 1:

Del 2:

Del 3:

Del 4:

Del 5:

Redigerat av Staffan
Postat (redigerat)

laban1, här är filerna:

Del 1:

Del 2:

Del 3:

Del 4:

Del 5:

Tusen tack Staffan 🙂

Redigerat av laban1
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

går den inte på TV?

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Jo men det kunde ju hända att det gick på TV också, men tack för att du förtydligar 😄

Staffan (oregistrerad)
Postat

Fredrik Eliasson's nya programserie är mycket bra och jag tycker att han förtjänar ett pris på nästa Denniz PoP awards.

Hans förra dokumentär (Cheiron - en Popsaga) uppskattades av många och så här står det på SR's websida

( http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=6140563 ):

”popsagan” blev väldigt uppskattad. Jag vet att flera av dagens stora musikproducenter ska ha inspirerats av den och därefter bestämt sig för att satsa på yrket.

• 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Postat (redigerat)

Jag lyssnade på alla delar i ett svep i går. Otroligt imponerande hur många hits Max Martin har spottat ur sig, helt jävla sjukt. Skulle han få för sig att sluta skriva musik så ser ju återväxten lysande ut. Shellback har redan varit med och skrivit 8 stycken USA-ettor! Han hängde väl här för några år sedan?

Vad är det som gör att Sverige fostrar/har fostrat så många hitmakare? Kommunala musikskolor?

Redigerat av Måsart
  • 1 år senare...
Iternity (oregistrerad)
Postat

Har lyssnat på den här och ett par andra dokumentärer som rör svenska låtskrivare och musikproducenter. Jag tycker att det är så himla fascinerande att höra om hur dom jobbar, demos och hur dom kom dit där don är idag. Max Martin och svenskproducerade världspophits är mitt nya nörderi.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.