Jump to content
Annons

Roland Super UA-S10


Snurrig

Recommended Posts

Hej

Det är så att mitt Focusrite Forte inte fungerade som det skulle så jag ska skicka tillbaka det,

Jag har tittat på Roland Super UA-S10 och RME babyface, som jag förstår så är babyface ett väldigt stabillt kort, men är det någon som vet något om Roland? Den har en extra stereo in som jag behöver utan att behöva köpa extra utrustning, så man slipper dra ut och sätta in kablarna när man ska använda det ena eller det andra.

TPFH

MVH

Snurrig

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du blir nog nöjd med RME. Säker på att det är UC du ska ha då? Sitter med ett RME UCX sedan några år tillbaka och har bara positivt att säga. Har iofs ett Roland Studio Capture 16IO också, vilket heller inte går av för hackor. Bestäm dig utifrån det antal simultana kanaler du ämnar köra.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det ofta är väldigt användbart att ha två hörlursutgångar på ljudkortet, som på t ex Steinberg UR28M som jag har nu. Men det beror sig så klart på vad en har för utrustning i övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror också att jag blir nöjd med RME, jag har läst att man rekommenderar UCX istället för UC men vet inte om jag behöver gå så långt, jag menar, UC är väl bra den också? finns väl inget negativt direkt om den mer än att UCX är bättre?

Känner att jag behöver fler ingångar än babyface har att erbjuda, och att köpa babyface och någon adat så hamnar jag i samma prisklass som UC om inte dyrare, och jag behöver inte riktigt så många.

Finns det något ''negativt'' om UC som jag kan ha missat?

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då har jag tittat på UCX lite närmare och det verkar vara ett bättre köp i längden, lite dyr, men men.

Är lite overkill så att säga men jag tror att den kommer att användas i många år fram över.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...