BoGabrielNurmi Postat 15 april 2015 Postat 15 april 2015 Hej alla, projektstudion börja ta form. Jag har fortfarande inte beslutat om jag ska bygga absorbeter själv eller köpa färdiga. Har en offert från GIK, och en från Bullerbekämparna. Har ni några erfarenheter av/åsikter om akustikplattan P70? http://www.bullerbekamparen.se/akustikskiva-p70.aspx Det jag själv ser som goda egenskaper är 1) Mindre risk för allergi (jag är rätt så känslig) 2) priset (325kr/platta) 600x1200x70. Men själva akustikegenskaperna är jag osäker inför. Enligt somliga ska plattan, i synnerhet i kombination med en bullerskiva vara effektiv även vid lite lägre frekvenser. Några tankar? Vänligen, Bo
adrumdrum Postat 16 april 2015 Postat 16 april 2015 Gik använder Knauf i sina pneler, Knauf det billigare än det mesta som är gjort speciellt för akustik. EcoBatt av låg densitet är ett ett bra val. Eller Isover Piano.
And1234ers Postat 3 december 2017 Postat 3 december 2017 Hej Bo! Tänkte precis som du för allergin så hur gick du vidare? Byggde själv? Mvh Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.