Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja 🙂 Jag är hyffsat ny på FL studio och nåt jätte konstigt hände idag.

Jag höll på med en tung house låt, (så svenskt av mig) men helt plötsligt så råkade jag typ mastra alla patterns samtidigt?

Nu är det så här, att om jag testar hur en tex:hat låter så låter den nice, men sen när jag drar in den och "fill with 2 steps" och testar hur den låter så låter det elektriskt och jätte dåligt?

(sen en till liten fråga, jag laddade ner ett soundpack med hats, när jag lägger in en hat i en pattern så upprepar den sig själv konstigt? - tex: jag fyller 1 "step", den första, så repeterar den sig själv när jag lägger in den i tracklist (där den kompleta sången är) även fast jag bara lägger i den 1step i början 1 gång, så repeterar den sig genom hela låten även fast den inte skall göra det? 😮 så om jag var att lägga den 2 gånger i tracklist så stackar ljuden på varandra och blir till slut extremt högt, (till slut så högt att jag inte kan höra min main melody över huvud taget)

förlåt om det är nybörjarmistag, försöker bara lära mig programet så bra som möjligt 🙂

Tack i förhand!: )

Annons
Postat

den andra "Lilla" frågan löste sig av sig själv när jag startade om (förlåt för jag inte testade det först)

Postat

Fast om någon har en lösning på det "lilla" problemet så hade det varit uppskattat, det kom igen nu :c

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.