Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det ett externt hårddiskrack där man kan sätta in vanliga interna 3.5 hårddiskar och på så sätt koppla dem till datorn via Firewire / Usb ?

Annons
  • 6 månader senare...
mojjo (oregistrerad)
Postat

uppar denna då jag vill veta exakt samma sak och länken ej funkar.

vill koppla hårddiskar till någonting som sitter i mitt rack (med hdd-dockor) vilket då är kopplat via firewire till min laptop.

vad tror ni?

/ mojjo

Postat
Den här är rätt cool: http://www.netgear.com/promotions/2005/storage_central.php

Går att köra över ethernet.

...fast den kör över Ethernet, som väl är ganska myket slöare än Firewire...?

Om man ska ha det till en musikmaskin, så skulle jag nog bara använda en sådan Ethernet-disk för backupändamål - och inte som audiodisk eller liknande...

Postat
...fast den kör över Ethernet, som väl är ganska myket slöare än Firewire...?

Om man ska ha det till en musikmaskin, så skulle jag nog bara använda en sådan Ethernet-disk för backupändamål - och inte som audiodisk eller liknande...

Så sant! Ethernet blir lite slött för annat än just datalagring.

mojjo (oregistrerad)
Postat

Tack för alla tips, men jag kanske borde nämnt att jag vill ha det i ett 19" rack.

Det närmsta jag hittat är någonting från LaCie där jag kan montera två diskar bredvid varandra i racket, men dessvärre permanent.

Behöver jag ta ur dessa när jag fraktar racket (vilket också innehåller en DI, Digi002, triggmodul osv) eller klarar de sig i racket trots att det inte är stötsäkrat?

/ mojjo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.