Stinkey (oregistrerad) Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Vilka låtar kan ni komma på som i era öron låter bättre än originalen? Själv öppnar jag med Bette Midlers version av Stones' Beast of Burden och Johnny Cash's Forever Young av Dylan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 (redigerat) Erasures covers på ABBAs: SOS, Lay all your love on me, take a chance on me och voulez vous. ABBAs orginal är bra, och det imponerar mig grymt att Erasure lyckats plocka upp dessa låtar ytterligare ett snäpp. Tokigt bra. Fler covers som är bättre än orginalen. Teliaroboten - Fade to gray (org. Visage) EDIT: Lägger till lite. Redigerat 15 april 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 De flesta covers som andra artister gjort på Bob Dylans låtar. Talismans cover på Seals "Crazy". Frank Marino & The Mahogany Rush:s cover på "Johnny B Goode". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Med risk för att få alla musikhögskolefunkhatare på mig säger jag Come together med Michael Ruff. Det är lite intressant att just ens personliga hållning till artisten ibland får en att inte upptäcka en låts genialitet. Har t.ex. aldrig gillat David Bowie men när jag hörde jazzsångerskans Cecille Nörrbys tolkning av Life on mars (live) insåg jag vilken fantastisk låt det är!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Frank Marino´s tolkning av Jimi Hendrix´s Purple haze samt Onslaughts version av "let there be rock" av AC/DC finns säkert en jäkla massa fler... Typ så vid ölpavan en fredag som denna! Tomt glas é öken! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kiefz Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 hm.. vettifan.. det är svårt.. orginalen är juh alltid orginalen.. men det finns juh vissa givna som tex... Love Hurts är bättre med Nazareth och Jimi Hendrix's verson av All Along The Watchtower är bättre än Dylans.. tycker jag iaf.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Tja, massor. T.ex Animals version av Moody Blues "Nights in white Satin". Bra covers får gärna skilja sig rejält från orginalet. Roxys tölkning av "Symphaty for the Devil" Kanske inte bättre precis. Men helt annorlunda. Ett band som inte lämpar sig för Covers är Beatles. Med några få undantag är orginalet bättre. PS! The Residents "The Third Reich und Roll" innehåller ju Covers på hela sextiotalet. Förutom att förklara varför Hitler var vegeterian. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Art of Noice & Tom Jones' version av Prince' Kiss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
moberg2236 Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Jerkas version av vintersaga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Vill du höra extremt bra covers, så lyssna på hela Songs-plattan med Luther Vandross. Bättre coverversioner har nog aldrig gjorts. Helt underbar skiva - hela skivan!!! Bättre sångare får man leta efter också. Några exempel: Killing me softly Endless Love Hello All the woman I need (original: All the man I need) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Caravans gör en bra och orginell version av "Nothing compares 2 you" som Prince har skrivit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snow Brigade Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Johnny Cash´s version av "Hung my head" (tror Sting gjorde den från början). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Ni kommer säkert hata mig för detta men det är min åsikt! Metallica - Whiskey in the Jar Original med Thin Lizzy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Four Tops verision av Michelle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Rainbow och Def Leppard slog ihop sig och gjorde en cover på Back in Black med AC/DC som blev 100 grr bättre än orginalet tack vare det underbara och tunga 80tals soundet med elaka guror och hängiga trummor =)... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 CCS -sixteen tons från början på 70. Otroligt att man kan göra något så fett. mot den gamla 50talsinspelningen med... ja... skit samma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Och Nazareth med Love hurts mot de gamla inspelningarna med roy orbison. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
moberg2236 Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Johnny Cash´s version av "Hung my head" (tror Sting gjorde den från början). Johnny cashs version av hurt som NineInchNails har originalet till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 The Beach Boys - Sloop John B Fantômas - The Omen(Ave Satani) Type O Negative - Summer Breeze Aretha Franklin - I Say A Little Prayer Bra exempel på artister som gjort andras musik till sin egen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Joe Cocker With a little help from my friends, orginal av bestles. En grymt mycket bättre verision än orginalet! The Mr... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Min cover på U2s 'With or Without You' kommer bli en höjdare när den e klar.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Hej! BTO:s version av "House of the rising sun" Jeff Healeys version av "While my guitar gently weeps" Plus alla versioner jag själv gör eller har gjort av vadsomhelst, så fort jag öppnar käften. 😄😄😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Hammerfalls version av Roger Pundares >När vindarna viskar mitt namn< från schlagergalan häromveckan.. Tung-gung! (Dock dök ju Pundare upp i egen hög person vilket bidrog till pajaseriet!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 En "bra o modärn" version rent musikaliskt kan ju husbandet i Så Ska Det Låta slänga ihop närsomhelst, så jag föredrar när man gör något nytt med låten. Några favoriter: Bowies version av "Let's spend the night together" Chaka Kahns version av "We can work it out" Cardigans version av "Sabbath bloody sabbath" Moog Cookbooks version av "Hotel California" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rapid Wanker Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 ...så jag föredrar när man gör något nytt med låten. Som Aztec Camera's gamla stillsamma nylongitarrsversion av Van Halen's Jump t ex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
speed-focus Postat 16 april 2005 Dela Postat 16 april 2005 Moog Cookbooks version av "Hotel California" allt med moog cookbook är bättre än originalen! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 16 april 2005 Dela Postat 16 april 2005 Moog Cookbooks version av "Hotel California" Tycker nog bäst om Los Lobos version 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro Postat 16 april 2005 Dela Postat 16 april 2005 Dark Tranquillity´s "22 Acacia avenue"... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ravioli Postat 16 april 2005 Dela Postat 16 april 2005 "Motorhead" av Motörhead covrad av Corduroy i en funkig version, så långt från originalet man kan komma. (Och detta tycker jag trots att jag är hårdrockare.) Covers som alltid blir bättre än originalet: www.ocremix.org Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 16 april 2005 Dela Postat 16 april 2005 Moog Cookbooks version av "Hotel California" Tycker nog bäst om Los Lobos version 😄 Snackar vi Hotel California så slår ju Bob Marley alla på fingrarna 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.