Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

En suspekt undran. Köpte för ett tag sen ett motherkeyboard, närmare bestämt en M-Audio Keystation 88

KS88_hero_web_00.jpg

Det är ju ingen värstingkeyboard, rätt billig, men den funkar för ig, jag är heller ingen chopin så den duger gott. Jag använder den inte så ofta och då brukar jag ställa ner den på golvet på högkant. Men sen i kväll när jag gick förbi den så höll jag på att smaka på parkettgolvet. Halkade till och gjorde nån snygg karatekid-pose. Undersöker varför och märker att det har runnit ut lite olja precis där hörnet på keyboarden hade stått...

Genomskinlig, som symaskinsolja typ. Dock väldigt lite men det får mig att fundera. Har jag tabbat mig här? Man kanske inte ska ha den ståendes på högkant? Nån mer kunnig som vet mer?

Tacksam för hjälp!

Glad Påsk btw...

Annons
Postat

Ah, en sånhär tråd. Jamen vafan, då kör vi på tills nån kommer med ett seriöst svar 😄

Ojoj. Nu har du allt trampat i klaveret. Det var nog en av alla satser som rann ur.

Postat

Om det är så att du förvarat moderkeyboarden oskyddad i en papplåda, så kan det ha varit vattnet som gick. kanske dyker det upp en liten midikontroller på 2 oktaver snart?

pme (oregistrerad)
Postat

Snake oil?

Postat

Låter inte det lite långsökt? Vad jag har hört så brukar inte moderkeyboards

ha så mycket fysisk kontakt?.

Dom har väl telekontakt?

Det beror på hur mycket man tummat på regeln.

k9 (oregistrerad)
Postat

Du kanske är smörsångare?

Kanske en kemisk reaktion på plasten som lackat ur på parketten?

Dum fråga kanske men du har inte bara spillt något över klaviaturet som sedan runnit ur den när den stått på kanten?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.