AndreasEastwood Postat 1 april 2015 Postat 1 april 2015 Tjaba! Jag letar efter en michållare att använda till Cajon. Är livetekniker och förespråkar allt som gör att man slipper micstativ. Kör så långt det går utan fula micstativ! Men inget jag har hittat än är optimalt för Cajon.. Har ingen egen utan stöter på en då och då när jag är ute och jobbar så vill ha en hållare som kan sättas i typ kanten och placera en mic i hålet.. Har någon något bra förslag? 🙂
pressrec Postat 2 april 2015 Postat 2 april 2015 Hej! Låter bara som att det skulle kunna bli svårt att få till bra. Måste bli enorma vibrationer som fortplantas in i miken då man slår på Cajonen.
AndreasEastwood Postat 3 april 2015 Trådstartare Postat 3 april 2015 Jag har ingen aning. Kör alltid utan stativ på trummor och sånt.. Skulle iaf vara intressant att hitta nåt som skulle passa och testa. Skulle aldrig använda det i studio utan just live för enkelhetens skull och inte behöva bry sig om att nån flyttar på cajonen. 😉
G4Becker Postat 8 april 2015 Postat 8 april 2015 (redigerat) Jag brukar använda en sån här: http://www.thomann.d...eiser_e_901.htm Eller liknande mikrofon, (B91 etc). Och lägger den i cajonen. Funkar riktigt bra. Annars får man leta på någon lite lämplig klämma. Redigerat 8 april 2015 av G4Becker
AndreasEastwood Postat 12 april 2015 Trådstartare Postat 12 april 2015 Bra idé där Becker! Det handlade inte om budget utan mest om bra idéer hur man kan göra. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.