Pluffo Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 (redigerat) Vore det inte bra om det fanns liknande riktlinjer för hur man ska posta en förfrågning om sammarbete i sammarbetsforumet som det finns i demoforumet? Vad jag framförallt tänker på är rubriksättningen. Hur skulle det vara om man som ämnestittel skrev vad det handlade om t ex "Basist sökes", "Robert Wells wannabe finnes" eller "Slav önskas" och i ämnesbeskrivningen angav geografisk tänkt position för sammarbetet t ex "Västra frölunda", "Internet" eller "där pepparn växer". Detta skulle göra sammarbetsforumet mycket mera överskådligt och eliminera irritationen av att läsa en hel tråd för att till sist inse att sammarbetet bara gäller folk som bor i nordvästra Kiruna. Jag tror även att chansen att hitta en lämplig sammarbetspartner skulle öka i och med en tydlig rubriksättning, eftersom man då inte skulle missa någon tråd bara för att man inte orkar sitta och läsa igenom varenda postning. Jag vet att förslaget har varit uppe förrut men lite sporadiskt. Kom igen nu. Låt oss främja brobyggandet mellan överklassbratsen och förortskidsen. Låt oss skrika från toppen av barrikaderna: "Tydligare rubriksättning nu!!!" Redigerat 15 april 2005 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Bra initiativ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 .. fin slutkläm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 15 april 2005 Trådstartare Dela Postat 15 april 2005 (redigerat) .. fin slutkläm Klart du tycker det din gamla kommunist 😳 Neko, eftersom det är du som är diktator i sammarbetsforumet så är det väl upp till dig hur det ska skötas? Eller är det Olsberg som har sista ordet? Redigerat 15 april 2005 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 (redigerat) Tydligare rubriksättning, överallt, med en gång! Jag brukar hoppa in och redigera otydliga rubriker när jag ser dem, men vill inspirera alla att följa forumregel 8 - även i avdelningen samarbeten. Utmärkt initiativ, Pluffo. EDIT: Nitar tråden och flyttar den från "Om sajten". Redigerat 15 april 2005 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 (redigerat) Tydligare rubriksättning nu!!! edit: varför funkar aldrig f*cking font-size för mig?! 😳 edit2: nuså. Redigerat 15 april 2005 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 .. fin slutkläm Klart du tycker det din gamla kommunist 😳 Neko, eftersom det är du som är diktator i sammarbetsforumet så är det väl upp till dig hur det ska skötas? Eller är det Olsberg som har sista ordet? Jag får väl anstränga mig lite och se till att det efterlevs. Så mycket kan jag göra, kanske ändra lite om det är någon som har glömt eller liknande. Men görs det rätt från början så blir vi nog alla gladare. Jag förslår att vi följer Pluffos förslag här i samarbetsforumet. Tydligare rubriker gäller ju givetvis forumet i allmänhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Onitar denna efter Pluffos fina regelsummering. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Jag vet inte om detta är rätt tråd men........... jag har en fråga om ljudkort och så söker jag en slav. Är detta rätt uppfattat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 8. Sätt tydliga rubriker.När du startar en ny tråd, ge den en lättförståelig och tydlig rubrik som beskriver innehållet på ett konkret sätt. Använd också rätt forumsektion för tråden. Exempel på dåliga rubriker: "Jag har en fråga", "Varför fungerar det inte?" och "Ljudkort". Exempel på bra rubriker: "Hur fungerar komprimering?", "Problem med Firewire 410 och XP" och "Ljudkort som lämpar sig för truminspelning?". Med tydlig rubrik ökar du cansen att fler läser tråden och kan därmed få både fler och bättre svar! Någon som hittar felstavningen? Man får cancer av att läsa en tydlig rubrik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.