Jump to content
Annons

Tjäna pengar på att sälja låtar?!

Recommended Posts

AtoneMusic (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag är en producent som gör lite allt möjligt! Jag undrar hur jag skulle kunna tjäna ihop lite pengar genom att sälja licenser till min musik. Vart kan man göra det och hur mycket kan man tjäna? Jag tänker mig att göra lite bakgrunds musik och sedan sälja. Har ni några tips på sidor som audiojungle där man typ kan sälja sina låtar eller något annat sätt att få arbeten? Tacksam för svar 😄

Souncloud :

//Jakob Atone

Annons
Postat (redigerat)

Har du någon koll på vad de betalar per låt på ett ungefär?

EDIT: Såg att det skrivits en hel roman om dem här på forumet under tiden jag var inaktiv. Verkar som det inte är ett alternativ om man är STIM-ansluten.

Redigerat av rainydays
Postat

Har du någon koll på vad de betalar per låt på ett ungefär?

EDIT: Såg att det skrivits en hel roman om dem här på forumet under tiden jag var inaktiv. Verkar som det inte är ett alternativ om man är STIM-ansluten.

Gissar att en del löser det genom att sälja via någon pseudonym.

Postat

Gissar att en del löser det genom att sälja via någon pseudonym.

Vad händer om dom kommer på en? Blir man utesluten eller nåt sånt?

Postat

Det var rätt kul när dom på Allsång på Skansen presenterade nästa artist under hans psuedonym när tonerna till "Snabbköpskassörskan" drog igång.

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.