Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare allihopa ! Mitt första inlägg 🙂

allmän info för er som vill veta! :

Jag är en kille på 18 år och har producerat musik i snart 4-5 år.

Jag bor i göteborg och arbetar i en studio precis utanför.

Jag arbetar i Logic pro 9 och även i Logic pro X.

Producerar alla möjliga sorters house men även hip hop och pop

Nu till frågan, vad tycker ni om Ghost producers/Spök producenter ?

Ni som inte vad det är så kan man nästan förklara det så här:

Det är som att Anders Bagge skulle fråga Max Martin om han kan göra en låt åt honom fören viss summa pengar, som bagge sedan får rättigheterna och pengar för utan att någon vet att det är max som har gjort den.

Jag har funderat väldigt länge på det men jag har väldigt svårt för att ta första steget till det. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra föra att bli det så att säga.

Hur går det isåfall till ni som vet. Hur mycket pengar ska man kräva till en början oså !

Jätte tacksam för svar !

Ha de gött sålänge ! 🙂

Ps. Hittade inget inlägg om det här så jag tänkte att jag gör ett själv.

Annons
Postat

Ett första steg är nog att försöka bli anlitad av andra överhuvudtaget. Och konkurrensen är så klart stenhård. Så det är "bara" att försöka marknadsföra din musik så mycket du kan. Gillar folk det de hör så kommer säkert en del vill arbeta med dig.

Postat

Grejen med det är ju att man inte ska synas alls. Är med i en fb grupp som är liknande till forumet här och det finns några där som gör musik till stora artister i världen. Men dem är bara en fis i rymden, inget vet vilka dem är. jag antar att anledningen är för att man inte vill vara i centrum, man vill att folk ska veta vem man är..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.