Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har lyckats spara ner alla banker från min synt till min dator. Däremot stötte jag på problem när jag skulle ladda över banker från datorn till synten. Mitt problem är att jag har som en "pinne" som sitter mitt i load-ingången på synten. Jag kan alltså inte få in en vanlig telekabel. Ska jag ha en speciell kabel eller kan det vara en trasig kabeldel som sitter kvar i load-ingången?

post-7873-0-75581500-1427122122_thumb.jpg

Annons
Postat

Hej Jarviguy.

Den där "pinnen" ska inte vara där. Så mitt råd blir nog att du får leka lite doktor, och dra ut skräpet.

lycka till.

Postat

Misstänkte det. Stort tack för svaret!

Usch, gillar inte att leka doktor. Får inte plats med någon tång där inne, så får komma på något smart att dra ut den med.

Postat

Ta lite superlim i toppen på en tändsticka o håll den emot pinnen till den fastnar. Sen bör det kunna gå o få ut innehållet. Det trixet funkade iaf på en ipad med en halv hörlurskontakt kvar i uttaget. 🙂

Postat

Bra idé Kasettporta,

Här kommer ett förslag till:

Köp en klubba som har en ihålig plastpinne, och när du har smaskat färdigt på klubban så trycker du in massor av lim i hålet, och sedan på den trasiga kontakten. Och vipps så har du förlängt den trasiga kontakten.

Postat

Jag har för mig att locket (där alla rattar/knappar/slajders sitter) är rätt lätt att öppna. Som motorhuven på en bil. Kanske lättare att trycka ut pinnen från insidan.

Jag har haft en Juno 60 hemma och ägaren sa nåt om detta. Har aldrig sett det, men på nätet finns säkert nån instruktion på hur man gör.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.