Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har googlat efter en enkel pianoplugg/app som inte kräver ett värdprogram och är snabbstartad. De flesta program av denna typ verkar vara för människor som inte har en midikeyboard och vill spela via tangentbordet men jag vill spela piano "på riktigt". Tips?

Annons
Postat (redigerat)

I de flesta piano-pluggar man köper följer det med standalone-versioner som inte kräver någon DAW, jag kör med Addictive Keys som jag tycker är sjyst. Sedan är det ju en fråga om hur mycket pengar man vill lägga på det också.

http://www.xlnaudio.com/demos/

Edit: meningsbyggnad

Redigerat av Sleap
Postat

Ja, många har en standalone-värd. Väljer du något av Native Instruments pianon, t ex the Giant, ligger de runt tusenlappen.

Finns det ingen standalone-spelare finns Audio Plugin Player för 29 kr, en minimal AU- och VST-värd. Välj MIDI-ingång, valfri plugg och ljudkortsutgång och spela. En gratisplugg att börja med kanske?

Piano One

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.