Bierball Postat 23 mars 2015 Postat 23 mars 2015 Jag har googlat efter en enkel pianoplugg/app som inte kräver ett värdprogram och är snabbstartad. De flesta program av denna typ verkar vara för människor som inte har en midikeyboard och vill spela via tangentbordet men jag vill spela piano "på riktigt". Tips?
Peter Roos Postat 23 mars 2015 Postat 23 mars 2015 (redigerat) I de flesta piano-pluggar man köper följer det med standalone-versioner som inte kräver någon DAW, jag kör med Addictive Keys som jag tycker är sjyst. Sedan är det ju en fråga om hur mycket pengar man vill lägga på det också. http://www.xlnaudio.com/demos/ Edit: meningsbyggnad Redigerat 23 mars 2015 av Sleap
Linus Postat 23 mars 2015 Postat 23 mars 2015 Ja, många har en standalone-värd. Väljer du något av Native Instruments pianon, t ex the Giant, ligger de runt tusenlappen. Finns det ingen standalone-spelare finns Audio Plugin Player för 29 kr, en minimal AU- och VST-värd. Välj MIDI-ingång, valfri plugg och ljudkortsutgång och spela. En gratisplugg att börja med kanske? Piano One
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.