sounden Postat 15 april 2005 Postat 15 april 2005 Skype rulez =) Skaffade ett telefonnummer till min skype nu, det gick på 5min, så hade jag ett 08-nummer som jag fick välja själv. 08-559 21 XXX (X=valfritt) Man kan även skaffa sig ett telefonnummer i USA, UK, Honkong.. om man nu har släktingar där som man ringer ofta. Så slipper dem betala mer än lokaltaxa! Grymt!! Kostar 10 EURO / 3 månader eller 30 EURO / 1 år. Nu börjar det bli riktigt fett! Installera skype nu!!
ChrioN Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 Grymt! Men jag måste fortfarande ha kvar min vanliga telefon, annars kan jag inte ha adsl 😳
Tokas Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 Men hur mycket billigare är Skype än vanlig telefon, egentligen?? Om man nu ändå bara ringer till personer inrikes.
ChrioN Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 Jag syftar mer på månadskostnaden. Det är en rejäl skillnad. Typ 280kr/år mot 1200kr/år
Tokas Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 (redigerat) Jag syftar mer på månadskostnaden. Det är en rejäl skillnad. Typ 280kr/år mot 1200kr/år Hmm... Du har en poäng där.. 😳 Men finns det nåntans man kan jämnföra dem andra avgifterna? Redigerat 22 april 2005 av Tokas
djonas Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 Jag har skype nu men bara för att snacka med polare som är online. Kan man använda denna nya versionen av skype som fast nät oxå dvs min dator behöver inte vara på för att jag ska kunna ringa? Mvh / djonas
sounden Postat 22 april 2005 Trådstartare Postat 22 april 2005 (redigerat) Det kostar idag 15öre/min (0.017€) till dessa länder (fasta nätet) Argentina (Buenos Aires), Australia, Austria, Belgium, Canada, Canada (mobiles) , Chile, Denmark, France, Germany, Ireland, Italy, Mexico (Mexico City, Monterrey) , Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, Russia (Moscow, St. Petersburg), Spain, Sweden, United Kingdom, United States (except Alaska and Hawaii), United States (mobiles) and last but not least: Vatican. Unless it is specifically mentioned, the SkypeOut Global Rate is only for calling regular landline telephones. Calls to mobile phones are more expensive. 1.7 Euro Cent is approximately the same as 2 US cents or 1,1 pence. mer info här! http://www.skype.com/products/skypeout/rates/ Redigerat 22 april 2005 av sounden
djonas Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 Hehe låter bra men jag undrar om du sounden måste vara uppkopplad på internet eller ha din dator igång för att kunna ringa eller kan du ringa från din vanliga telefon....dvs du har bytt teleoperatör? 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.