Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

I låten nedan så finns det ett trumpet-tema (det gäller främst första frasen på sex toner). Jag har hört nåt snarlikt tema i en instrumental version av nån hit-låt (förmodar jag), men jag kan inte komma på vilken låt det är. Nån som kan lyssna och försöka härleda melodin till rätt låt?

https://soundcloud.com/realm_arc/h-song

Redigerat av Drake
Annons
Postat

DionHarris,

Stort tack, den är det! Hmm, man borde nog justera melodin en aning innan man ger ut låten va? Så man inte blir brutalstämd ... 😉

Postat

Visst, det är samma toner som i Feelings men det är inte samma rytmisering och det är inte exakt samma toner som hooken. Du har t ex inte med början där man sjunger "Feeelings". Skulle du bli stämd för det där så skulle vi inte kunna göra musik utan att bli stämda längre. 🙂 jag kan ha problemet ibland när jag har en melodi som påminner om nåt annat att jag inte kan släppa det. Så varje gång jag lyssnar på min låt så hör jag "Hit me baby one more time" eller vad det kan vara. Till slut är det outhördligt och jag måste skriva om. Hur känner du? 🙂

Postat

Även om den inte kommer först i Feelings, så känns fraseringen ganska så lika. Och de 5 tonerna kommer ganska så ofta i båda versionerna. Fasen också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.