Mosray Postat 12 mars 2015 Postat 12 mars 2015 Vilka aggregatorer har ni använt eller använder ni för att få ut er musik på exempelvis Spotify, itunes m.m? Har kollat lite på Spinnup & Tunecore. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilken jag ska använda. /Mosray
Wernborg Postat 13 mars 2015 Postat 13 mars 2015 Körde Ubetoo tills dom la ner. Numera kör jag Routenote. Inte ett jätteutbud av siter man distribueras på men dom jag vill ha. Spotify, iTunes, google play och wimp. Finns två smaker, en gratis och en premium. Gratissmaken där behåller routenote 15% av intäkterna och på premium behåller artisten alls, men till en kostnad per album och år.
Mosray Postat 13 mars 2015 Trådstartare Postat 13 mars 2015 Intressant! Funderar om jag ska gå på Spinnup, då tunecore's omdöme är lite trassligt... Hoppas att det då är rätt val 🙂
bjelkeman Postat 14 mars 2015 Postat 14 mars 2015 (redigerat) Har inte Spinnup årsavgift? Jo, €10 per singel och €40 per album och år. Om man inte tror man säljer mycket så är nog det som tar procent bättre. Men om man sitter på en hit så är fast avgift bättre. Redigerat 14 mars 2015 av bjelkeman
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.