Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har ett cubase projekt med ca 50 kanaler, som jag skickade till en gruppkanal som jag ska använda som master med kompressor m.m.

när jag mutar denna gruppkanal så mutas alla spår, men när jag sedan solar den(slår på gruppkanalen) så är fortfarande allt tyst, och jag måste sola alla spår för sig.................Hur gör man för att alla spår ska va igång när man slår på gruppkanalen.

Jag har cubase 5

Annons
Postat

Pröva att kolla under preferences i manualen, sök på mute och solo

kanske hittar du ngt vettigt där 🙂

Så här står det i C8, kanske något du har nytta av:

Group Channels: Mute Sources as well

By default, when you mute a group channel no audio will pass through the group. However, other channels that are routed directly to that group channel will remain unmuted. If any of those channels have cue sends routed to other group channels, FX channels or output busses, those will still be heard.

If Group Channels: Mute Sources as well is activated, muting a group channel will cause all other channels directly routed to it to be muted as well. Pressing mute again will unmute the group channel and all other channels directly routed to it. Channels that were muted prior to the group channel being muted will not remember their mute status and will be unmuted when the group channel is unmuted.

Group Channels: Mute Sources as well does not affect how mute automation is written. Writing mute automation on a group channel only affects the group channel and not channels routed to it. When writing the automation you will see the other channels being muted when this option is checked. However, upon playback, only the group channel will respond to the automation.NOTE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.