Redsmoke Postat 25 februari 2015 Dela Postat 25 februari 2015 (redigerat) Hallå allesammans! Startade en tråd här i slutet på februari. Började bygga lite i studion sen fick jag akut börja jobba mera och studion hamnade på kylning. Hur som helst, så har jag mera tid nu att ägna mig till att bygga min studio och fortsätta producera min musik. Mitt mål är att få ett hyffsat rum att trivas i, med både ögon och öron. Så jag börjar om med tråden då jag inte hann speciellt långt sist. Kan börja med lite bilder på rummet tomt. Till att börja med är att sätta igen fönstret och börja tillverka basfällor och resten av absobenterna. Ska försöka klura ut hur jag ska placera allting på bästa sätt. Så vi börjar såhär så dyker det upp bygg bilder på basfällorna under kvällens gång! / Johan Redigerat 15 december 2015 av Redsmoke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 25 februari 2015 Dela Postat 25 februari 2015 Är hembugdsgården en kåk i trä har du enormt bra förutsättningar jmf med ett betonghus! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adrumdrum Postat 25 februari 2015 Dela Postat 25 februari 2015 kolla inläg #14 in denna tråd: //forum.studio.se/topic/108592-studiobygge-16-kvadrat-4x4-–-behoever-din-hjaelp/ Att placera mot väggen med fönstret blir bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 26 februari 2015 Dela Postat 26 februari 2015 Coolt och snyggt blir det! Glöm inte en hörna för kaffetillverkning! 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 26 februari 2015 Dela Postat 26 februari 2015 Gött! Skulle råda till att lyssna på adrumdrum och speciellt wellness, det kan nog bli lite mycket tvivelaktiga tips och info annars Lycka till!🙂) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 26 februari 2015 Dela Postat 26 februari 2015 Jag har för mig att man skall använda 2'4 reglar för bästa resultat. Annars hoppar väl snart Wellness in i tråden och ger lite goda råd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Redsmoke Postat 15 december 2015 Trådstartare Dela Postat 15 december 2015 Här kommer första bilderna på basfällorna. Såg GIKs Soffit fällorna och fick lite inspiration. Så kör Mdf skiva i topp och botten sedan läckt som reglar. Sen skär jag upp knauf rullen i fyrkantiga bitar och bygger uppåt och avslutar med spraylim för att hålla kvar fibrerna. Ingen aning om det blir rätt men det ser helt okej ut. Knauf rullen är av ganska låg densitet och har runt 5kpa luftgenom släpp så borde bli bra så länge de är tjocka 🙂 Måttet på fällorna är 60x60x1200cm och så bjuder jag på en liten bild på en av diffusorerna 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Redsmoke Postat 15 december 2015 Trådstartare Dela Postat 15 december 2015 Vart 4 stycken Idag ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.