Die Hard (oregistrerad) Postat 21 mars 2015 Postat 21 mars 2015 Intressant tips från igår. Ska testas. 🙂
Jon Rinneby Postat 21 mars 2015 Trådstartare Postat 21 mars 2015 Intressant tips från igår. Ska testas. 🙂 Kul att höra! Och för alla som testar, dela gärna med er om det funkar. /Jon
Neosus Postat 21 mars 2015 Postat 21 mars 2015 Nu är sidan uppe igen: http://bloggar.m3.id...mixen-att-leva/ /Jon Ah just ja! Tackar för tipset!
Jon Rinneby Postat 27 mars 2015 Trådstartare Postat 27 mars 2015 (redigerat) Fredagstipset handlar idag om ett par riktigt spännande och prisvärda hörlurar: http://bloggar.m3.id...-med-room-feel/ mvh Jon Rinneby Redigerat 27 mars 2015 av Yllet
axeman Postat 27 mars 2015 Postat 27 mars 2015 Var köper man dom? Verkar som att hifiklubben har dem. Ska försöka ta mig dit imorrn och provlyssna.
Jon Rinneby Postat 27 mars 2015 Trådstartare Postat 27 mars 2015 Verkar som att hifiklubben har dem. Ska försöka ta mig dit imorrn och provlyssna. Yepp, köpte mina där. /Jon
Jon Rinneby Postat 27 mars 2015 Trådstartare Postat 27 mars 2015 Var köper man dom? Ny kabel och två dygns "inspelning" rekommenderas! /Jon
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 27 mars 2015 Postat 27 mars 2015 Tack. Drar in till Linköping nästa vecka och kollar på dom
Signia Postat 27 mars 2015 Postat 27 mars 2015 (redigerat) Sugen?! 😉Som Miles Davis sa om hörlurar:"As long as they don't fuck up my hair .." 😎 ... men jo, nyfiken är man allt .. 😱 Redigerat 27 mars 2015 av Signia
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 2 april 2015 Postat 2 april 2015 (redigerat) Njae det var ingen höjdare dessvärre väldigt nasalt ljud i dom tycker jag så det blir nog inget köp Redigerat 2 april 2015 av Burnin Sven
Jon Rinneby Postat 2 april 2015 Trådstartare Postat 2 april 2015 Njae det var ingen höjdare dessvärre väldigt nasalt ljud i dom tycker jag så det blir nog inget köp Testa du dom i affären? Mina är inte alls nasala, vad det nu innebär. Sen upplever man ju såklart ljud olika också 🙂 Däremot tyckte jag ljudet var lite tråkigt när jag först lyssnade på dem, men efter 1-2 dagar så hade jag vant mig och insåg istället att de var väldigt ärliga, om än lite lite snälla i toppdiskanten. /Jon
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 2 april 2015 Postat 2 april 2015 (redigerat) Jo jag åkte in till Hifi klubben eller vad det heter och testade, men jag ska ta med mina akg lurar så jag kan jämföra nästa gång. Kort sagt så tycker jag att dom lät ungefär som jag upplever att mina mixar låter det vill säga inte skitbra och ofta platt och tråkigt på nåt sätt. Men jag är gammal så hörseln är nog inte på topp längre så det har nog säkert ganska mycket att göra med det hela också. Sen var dom lite små tyckte jag men öronen fick i och för sig plats så det är väl en smaksak. Redigerat 2 april 2015 av Burnin Sven
Jon Rinneby Postat 2 april 2015 Trådstartare Postat 2 april 2015 (redigerat) Jo jag åkte in till Hifi klubben eller vad det heter och testade, men jag ska ta med mina akg lurar så jag kan jämföra nästa gång. Kort sagt så tycker jag att dom lät ungefär som jag upplever att mina mixar låter det vill säga inte skitbra och ofta platt och tråkigt på nåt sätt. Men jag är gammal så hörseln är nog inte på topp längre så det har nog säkert ganska mycket att göra med det hela också. Sen var dom lite små tyckte jag men öronen fick i och för sig plats så det är väl en smaksak. Det är såklart viktigt att lurarna är bekväma med. Andra lurar som är värda att testa på Hifi-klubben är Bower Wilkings P7 och nya P5 Series 2 /Jon Redigerat 2 april 2015 av Yllet
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 2 april 2015 Postat 2 april 2015 Jag tror jag faktiskt ska ta och testa ditt första tips igen och tänka om lite men ändå ha med mina som referens. Varför jag reagerade var att jag bad att få lyssna på låtar jag vet hur dom låter ungefär och jag upplevde dom som väldigt platta i soundet vilket förmodligen kommer väl tillpass om man ska mixa i lurar vilket du tipsade om. Däremot som hifilur om man inte bara vill lyssna på tonerna så hade jag köpt andra, för mig är soundet det viktigaste i musiken om det låter rent eller stämmer klockrent kommer sen. Klart att det inte ska vara falskt dvs om det inte är meningen men det måste finnas en dramatik utöver själva musiken också.
Jon Rinneby Postat 24 april 2015 Trådstartare Postat 24 april 2015 Fredagstipset handlar idag om hur du får ett välbalanserat sångljud med hjälp av volymautomatisering, eq, kompression och hörlurstricket! http://bloggar.m3.idg.se/plug…/fredagstipset-horlurstricket/ mvh Jon Rinneby
Linus Postat 24 april 2015 Postat 24 april 2015 Lite som att "har du inte en dyr mik så går det bra med en svindyr mik"! 🙂 Lite mer "Har du inte en Neumann U47 funkar Neumanns nyare TLM102". Ozone 6 är nyare men reverbet som fanns i v5 är nu borta ur Ozone.
D Vibe Postat 24 april 2015 Postat 24 april 2015 (redigerat) Fredagstipset handlar idag om hur du får ett välbalanserat sångljud med hjälp av volymautomatisering, eq, kompression och hörlurstricket! http://bloggar.m3.idg.se/plug…/fredagstipset-horlurstricket/ mvh Jon Rinneby Smart med hörlurstricket! 🙂 Redigerat 24 april 2015 av D Vibe
Jon Rinneby Postat 25 april 2015 Trådstartare Postat 25 april 2015 (redigerat) Smart med hörlurstricket! 🙂 Tack. För mig funkar det jättebra! Lite samma idé som att lyssna på sin låt från ett annat rum. Plötsligt hör man vad som är (o)tydligast 😉 /Jon Redigerat 25 april 2015 av Yllet
laban1 Postat 25 april 2015 Postat 25 april 2015 Tack. För mig funkar det jättebra! Lite samma idé som att lyssna på sin låt från ett annat rum. Plötsligt hör man vad som är (o)tydligast 😉 Vad var det man skulle höra som nr 2 efter rösten? 1
Jon Rinneby Postat 25 april 2015 Trådstartare Postat 25 april 2015 Vad var det man skulle höra som nr 2 efter rösten? Ja, det beror ju såklart på genre, men om vi utgår från en klassisk rock/pop-låt - Vad tror ni? /Jon
Jon Rinneby Postat 25 april 2015 Trådstartare Postat 25 april 2015 (redigerat) Ja, det beror ju såklart på genre, men om vi utgår från en klassisk rock/pop-låt - Vad tror ni? /Jon Virveltrumman! /Jon Redigerat 25 april 2015 av Yllet
Jon Rinneby Postat 25 april 2015 Trådstartare Postat 25 april 2015 (redigerat) Vad var det man skulle höra som nr 2 efter rösten? Virveltrumman! (Det är i alla fall vad jag har lärt mig, rätta mig gärna om jag har fel.) /Jon Redigerat 25 april 2015 av Yllet
drloop (oregistrerad) Postat 25 april 2015 Postat 25 april 2015 Jag använder ett par små resehögtalare på samma sätt.
joachime Postat 25 april 2015 Postat 25 april 2015 Virveltrumman! Jag tror du är något på spåret där! 😉 Jag brukar använda Auratone/Avantone-högtalare när jag sätter nivå på sång och andra ljud som ska ta plats, såsom virvel.
Jon Rinneby Postat 15 maj 2015 Trådstartare Postat 15 maj 2015 Hej god vänner. Fredagstipset handlar idag om reverb och delay: http://bloggar.m3.idg.se/pluggar/fredagstipset_reverb_och_delay/ mvh Jon Rinneby
Jon Rinneby Postat 22 maj 2015 Trådstartare Postat 22 maj 2015 Så spelar du in och mixar välljudande klapp: http://bloggar.m3.idg.se/pluggar/fredagstipset-valljudande-handklapp/ mvh Jon
Casperfren Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 Tack för tipset om stackande med knän och klappar! Kommer använda som startpunkt i framtiden:)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.