Jon Rinneby Postat 20 februari 2015 Postat 20 februari 2015 (redigerat) Hej god vänner. Jag har startat en ny bloggserie på M3.se som heter Fredagstipset. En återkommande serie där jag delar med mig av olika inspelnings- och mixningstips som jag lärt mig under åren. Jag kommer att påminna er varje fredag här på forumet, så fruka intet! För er som undrar varför jag slutat blogga här på Studio så handlar det om en rent praktisk lösning för min del. http://bloggar.m3.idg.se/pluggar/ mvh Jon Rinneby Redigerat 6 november 2015 av Yllet 2
Jon Rinneby Postat 20 februari 2015 Trådstartare Postat 20 februari 2015 Tackar! Japp, jag känner mig pepp 🙂 mvh Jon
Jon Rinneby Postat 21 februari 2015 Trådstartare Postat 21 februari 2015 Det värmer Badertheinvader! /Jon
cborg Postat 22 februari 2015 Postat 22 februari 2015 Va bra!! Precis vad jag behöver dessutom för att kanske få lite bättre mixar och göra klart några av de hundratals låtarna som ligger i lådan. 🙂 1
Jon Rinneby Postat 22 februari 2015 Trådstartare Postat 22 februari 2015 Va bra!! Precis vad jag behöver dessutom för att kanske få lite bättre mixar och göra klart några av de hundratals låtarna som ligger i lådan. 🙂 Kul att höra cborg. Hunnit testa? /Jon
pressrec Postat 22 februari 2015 Postat 22 februari 2015 Kommer följas! Älskar meningen "Har du inte tillgång till Ozone 5 så fungerar även Ozone 6". Lite som att "har du inte en dyr mik så går det bra med en svindyr mik"! 🙂 3
Jon Rinneby Postat 22 februari 2015 Trådstartare Postat 22 februari 2015 (redigerat) Kommer följas! Älskar meningen "Har du inte tillgång till Ozone 5 så fungerar även Ozone 6". Lite som att "har du inte en dyr mik så går det bra med en svindyr mik"! 🙂 Haha, skrev mest så för att jag e osäker på om man ens kan köpa Ozone 5 längre. 🙂 /Jon Redigerat 22 februari 2015 av Yllet
pressrec Postat 22 februari 2015 Postat 22 februari 2015 Hahaha, såklart! Kunde inte hålla mig bara... 🙂
Jon Rinneby Postat 22 februari 2015 Trådstartare Postat 22 februari 2015 Får man ställa frågor? Bara om du är snäll 😉
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 23 februari 2015 Postat 23 februari 2015 Jag tänkte om det inte finns nåt ställe du kan blogga på utan reklam det vore könt att slippa den så man kan fokusera på det det handlar om. Sen undrar jag om det till exempel eventuellt funkar lika bra att överföra ditt tips ang multikompressorn till logics egen som följer proframmet?
Implasticyde Postat 23 februari 2015 Postat 23 februari 2015 Grymt bra Yllet. Jag gör som någon redan gjort och bokmärket din blogg och tackar, bockar och bugar för att du delar med dig Yllet. Uppskattas verkligen! 🙂
Jon Rinneby Postat 23 februari 2015 Trådstartare Postat 23 februari 2015 (redigerat) Jag tänkte om det inte finns nåt ställe du kan blogga på utan reklam det vore könt att slippa den så man kan fokusera på det det handlar om. Sen undrar jag om det till exempel eventuellt funkar lika bra att överföra ditt tips ang multikompressorn till logics egen som följer proframmet? 1. Svar nej, jag måste överleva (Med du kan installera adblock om du vill slippa reklam) 2. Jag vet inte exakt hur logics multibandskompressor fungerar, men det bör förhoppningsvis funka om du följer mina instruktioner. mvh Jon Grymt bra Yllet. Jag gör som någon redan gjort och bokmärket din blogg och tackar, bockar och bugar för att du delar med dig Yllet. Uppskattas verkligen! 🙂 🙂 ! /Jon Redigerat 23 februari 2015 av Yllet
Jon Rinneby Postat 27 februari 2015 Trådstartare Postat 27 februari 2015 (redigerat) Fredagstipset handlar idag om vad du ska tänka på när du släpper din musik digitalt, rent tekniskt alltså: http://bloggar.m3.id...ka-du-tanka-pa/ mvh Jon Rinneby Redigerat 27 februari 2015 av Yllet 1
Badertheinvader Postat 28 februari 2015 Postat 28 februari 2015 Tack! Bra grejer som jag funderat över med konkreta svar!
Jon Rinneby Postat 28 februari 2015 Trådstartare Postat 28 februari 2015 Härligt att det gillas, och fler tips kommer! mvh Jon Rinneby
Jon Rinneby Postat 6 mars 2015 Trådstartare Postat 6 mars 2015 (redigerat) Soft clipper istället för limiter: http://bloggar.m3.id...ill-nya-hojder/ mvh Jon Redigerat 6 mars 2015 av Yllet
Jon Rinneby Postat 7 mars 2015 Trådstartare Postat 7 mars 2015 Bumpar denna, då jag tror att man kan ha glädje av gårdagens tips! /Jon
Jon Rinneby Postat 13 mars 2015 Trådstartare Postat 13 mars 2015 Vill du göra bättre mixar? http://bloggar.m3.idg.se/pluggar/fredagstipset-vill-du-gora-battre-mixar/ Trevlig helg. mvh Jon Rinneby
Jon Rinneby Postat 20 mars 2015 Trådstartare Postat 20 mars 2015 Detta kan mycket väl vara ett av de bästa fredagstipsen jag någonsin delar med mig av: http://bloggar.m3.idg.se/pluggar/fredagstipset-sa-far-du-mixen-att-leva/ Trevlig helg! mvh Jon Rinneby
Den Gode Postat 20 mars 2015 Postat 20 mars 2015 (redigerat) Jag läser alltid din blogg med intresse även om råden ligger över min nivå. Det här senaste verkar ju va något man skulle faktiskt skulle kunna prova på, även om det samtidigt ger en osäker mixare möjligheten att med ytterst liten ansträngning "fucka upp" på ett närmast obegränsat sätt. Redigerat 20 mars 2015 av Den Gode
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 20 mars 2015 Postat 20 mars 2015 Man kommer till en vit sida men sen händer inget?
Jon Rinneby Postat 20 mars 2015 Trådstartare Postat 20 mars 2015 Man kommer till en vit sida men sen händer inget? Ja, det verkar vara nåt fel på m3 för tillfället. mvh Jon
Jon Rinneby Postat 20 mars 2015 Trådstartare Postat 20 mars 2015 Jag läser alltid din blogg med intresse även om råden ligger över min nivå. Det här senaste verkar ju va något man skulle faktiskt skulle kunna prova på, även om det samtidigt ger en osäker mixare möjligheten att med ytterst liten ansträngning "fucka upp" på ett närmast obegränsat sätt. Dra försiktigt i reglarna 😉 /Jon
Jon Rinneby Postat 20 mars 2015 Trådstartare Postat 20 mars 2015 Nu är sidan uppe igen: http://bloggar.m3.idg.se/pluggar/fredagstipset-sa-far-du-mixen-att-leva/ /Jon 3
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.