Lindari (oregistrerad) Postat 18 februari 2015 Postat 18 februari 2015 (redigerat) Hej alla! 🙂 Jag har kört FL men nu gått över till Cubase. Jag gillar verkligen Cubase i sig och dess "workflow". Men jag producerar ju då som sagt "House", mer "Swedish House" som folk kallar det. Men när jag skapar build-up:en och vill göra en sådan här typisk "snare pitchbend" i Cubase blev det genast mycket jobbigare. Jag har ingen aning om hur man automatar just pitch, förstår mig på hela automationsystemet men jag förstår inte hur jag gör pitchbends med virveln. Kör mycket Battery 4, men när jag letar efter pitchbend eller liknande där man kan välja och lägga till fler "automationdelar" så hittar jag inget som heter pitch, pitchbends eller liknande utan dom är döpta: #1-#26, typ. Vore galet schysst om ni kunde hjälpa mig! Tack på förhand! H EDIT: Kör Cubase 5.1 för tillfället! Redigerat 18 februari 2015 av Gäst
Lindari (oregistrerad) Postat 19 februari 2015 Postat 19 februari 2015 Ingen som kan hjälpa till? Pitchbend:ad Snare-Roll typ
laban1 Postat 20 februari 2015 Postat 20 februari 2015 Ett alternativ: Kan du göra en audiofil av snare spåret och pitcha den vägen?
Lindari (oregistrerad) Postat 20 februari 2015 Postat 20 februari 2015 Ett alternativ: Kan du göra en audiofil av snare spåret och pitcha den vägen? Smart! Löste dock det. Högerklickade på Pitchknoben och sedan tröck jag på "Use as 1 Automation", sen hamnade den i listan. 🙂 Så lätt var det. Ibland är man dum. 😉 Tack för ditt svar!
laban1 Postat 20 februari 2015 Postat 20 februari 2015 Bra att det funkar! Hade du inte haft en pitch-ratt på VSTi-trumman hade du kunnat sätta in en pitch-plugin och automatiserat pitch i pluginen den vägen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.