Lindari (oregistrerad) Postat 18 februari 2015 Postat 18 februari 2015 (redigerat) Hej alla! đ Jag har kört FL men nu gĂ„tt över till Cubase. Jag gillar verkligen Cubase i sig och dess "workflow". Men jag producerar ju dĂ„ som sagt "House", mer "Swedish House" som folk kallar det. Men nĂ€r jag skapar build-up:en och vill göra en sĂ„dan hĂ€r typisk "snare pitchbend" i Cubase blev det genast mycket jobbigare. Jag har ingen aning om hur man automatar just pitch, förstĂ„r mig pĂ„ hela automationsystemet men jag förstĂ„r inte hur jag gör pitchbends med virveln. Kör mycket Battery 4, men nĂ€r jag letar efter pitchbend eller liknande dĂ€r man kan vĂ€lja och lĂ€gga till fler "automationdelar" sĂ„ hittar jag inget som heter pitch, pitchbends eller liknande utan dom Ă€r döpta: #1-#26, typ. Vore galet schysst om ni kunde hjĂ€lpa mig! Tack pĂ„ förhand! H EDIT: Kör Cubase 5.1 för tillfĂ€llet! Redigerat 18 februari 2015 av GĂ€st
Lindari (oregistrerad) Postat 19 februari 2015 Postat 19 februari 2015 Ingen som kan hjÀlpa till? Pitchbend:ad Snare-Roll typ
laban1 Postat 20 februari 2015 Postat 20 februari 2015 Ett alternativ: Kan du göra en audiofil av snare spÄret och pitcha den vÀgen?
Lindari (oregistrerad) Postat 20 februari 2015 Postat 20 februari 2015 Ett alternativ: Kan du göra en audiofil av snare spĂ„ret och pitcha den vĂ€gen? Smart! Löste dock det. Högerklickade pĂ„ Pitchknoben och sedan tröck jag pĂ„ "Use as 1 Automation", sen hamnade den i listan. đ SĂ„ lĂ€tt var det. Ibland Ă€r man dum. đ Tack för ditt svar!
laban1 Postat 20 februari 2015 Postat 20 februari 2015 Bra att det funkar! Hade du inte haft en pitch-ratt pÄ VSTi-trumman hade du kunnat sÀtta in en pitch-plugin och automatiserat pitch i pluginen den vÀgen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.