Anders F Postat 16 februari 2015 Postat 16 februari 2015 Idag släpper Waves sin emulering av klassikern Dbx160 till ett introduktionspris av 99$. De har dock lagt till saker som inte finns att hitta hos originalet så som paralellkompression, M/S med mera Mer info på waves hemsida: http://www.waves.com/plugins/dbx-160-compressor-limiter# 1
rainydays Postat 18 februari 2015 Postat 18 februari 2015 Pro-tools-expert har gjort en shootout mot deras hårdvaruenhet. http://www.pro-tools-expert.com/home-page/2015/2/16/waves-dbx160-plugin-v-dbx160-hardware-shoot-out.html Ganska märkbar skillnad mellan dem ändå. B är mer transparent och "hifi" i mina öron medan C färgar ganska mycket och låter mer lofi. Om hårdvaran som Waves emulerat låter likadant som denna så har de inte gjort något vidare bra jobb tycker jag. Men båda är helt klart användbara! Hade varit intressant att slänga in UAD-pluggen i mixen och se hur den står sig.
KillwithSkill Postat 18 februari 2015 Postat 18 februari 2015 Hur kan dom lägga upp exemplen på soundcloud? Speciellt på ett dissekerat klipp? Som att lansera ett värstinggrafikkort och koppla in sig på en svartvit tjock-tv... Obegripligt 😐
Signia Postat 18 februari 2015 Postat 18 februari 2015 (redigerat) Intressant. Tack för länken. Ja det var märkbar skillnad. Dom flesta direkta emuleringar Waves har släppt tycker jag har .. liksom övertydlig karaktär och färg. Det här kanske inte är nåt avsteg från det. Själv har jag haft svårt för 160an i vilket fall, känns grynig, mörk och misshandlar ljudet. Måste ställa den med silkesvantar. Verkar som många gillar den mest för attacken. Redigerat 18 februari 2015 av Signia
Anders F Postat 18 februari 2015 Trådstartare Postat 18 februari 2015 Alla Dbx 160 låter olika så en shootout måste göras mot just den 160 som waves emulerat. Annars är det ingen mening 2
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.