Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag köpte studiogrejer i veckan för att jag vill kunna spela in det jag sitter och spelar akustiskt hela tiden. Men jag lyckas inte få allting att funka. Jag har ett PreSounus AudioBox iTwo ljukort och fluid Audio monitorer, ett yamahakeyboard som jag vill kunna koppla in i ljudkortet. Så har jag en mick. Har studio one programmet också.

Problemet är att monitorerna inte låter och när jag ska spela in så "hör" inte ljudkortet micken eller keyboardet. Det kommer inte upp några ljudvågor på skärmen. Så jag undrar om någon förstår vad jag ska göra för att få det att funka.

Annons
Postat

Vilken dator/operativsystem har du? Är ljudkortets drivrutiner installerade etc och du har gjort inställningar?

Kan du få ljud i monitorerna från andra källor än StudioOne? (T.ex. youtube, mediaplayer spotify etc.)

k9 (oregistrerad)
Postat

Har du något mjukvarumixer som heter samma sak som ditt ljudkort, så klicka på den och se om du kan få ljud in och ut ur ljudkortet.

Kolla också i inspelningsprogrammet som du har så att du valt rätt ljudkort att spela in med. Välj rätt ljudkort och använd ASIO för just det ljudkortet. Borde finnas under connections, setings eller project setings. Kan tyvärr inte just det programmet du använder så jag kan inte vara tydligare än så.

Men försök ett tag så löser det sig nog. Och det kommer vara värt det när du kan sätta igång med din inspelningar sedan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.