Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
ett vst instrument med enbart trumljud, jag lirar rock och pop, något som kan passa det bra...nån som har nåt att rekomendera?

Det finns många varianter.

Här är några av dem:

Groove Agent (Steinberg)

BFD (FXPansion)

LM4 Mk2 (Steinberg)

Battery (Native Instruments)

HALion (Steinberg) tillsammans med något bra samplingsbibliotek, exempelvis Scarbee Imperial Drums

DFH (EastWest)

Postat
Steinberg Grooveagent kanske skulle passa? Enkelt och smidigt program som gör att man kan koncentera på spelandet snarare än själva pillandet med trummor.

Tillhör inte trummorna en del av spelandet? Låter lite tråkigt med färdiga komp tycker jag...

Mvh Maestro

Postat
Steinberg Grooveagent kanske skulle passa? Enkelt och smidigt program som gör att man kan koncentera på spelandet snarare än själva pillandet med trummor.

Tillhör inte trummorna en del av spelandet? Låter lite tråkigt med färdiga komp tycker jag...

Mvh Maestro

Många tycker säkert att det räcker - och andra använder det som grund för att snabbt kunna börja jobba med harmonierna i ställt, så gör man ett eget trumkomp senare, när man har fått in idéerna i datorn.

Postat
Många tycker säkert att det räcker - och andra använder det som grund för att snabbt kunna börja jobba med harmonierna i ställt, så gör man ett eget trumkomp senare, när man har fått in idéerna i datorn.

Ja, det är klart. Alla arbetar vi på olika sätt. Vad jag tycker är tråkigt med det hela är att det kommer så mycket "hjälpmedel" som anses seriösa bland musiker samtidigt som de är snabba med att klanka ner på program som E-Jay och annat (vilket jag visserligen också gör). Men jag tycker att alla nya program som GA exempelvis hamnar i närheten av att pussla ihop färdiga musiksnuttar...

Mvh Maestro

Postat

Då tänker jag slå ett slag för DFH Superior (som väl inte har nåt att göra med EastWest? Det var väl bara DFH2?).

Jag har det inte själv, men tycker det är grymt bra.

Och en bild för att vara enhetlig. 😛

plugin_overview.gif

Postat

Jag kör BFD... tänk bara på att du bör ha mycket kräm i datorn... både processor och internminne... dubbla internminne, Glöm 512 intern... 1024 funkar med ha gärna lite till...

Det suger kraft men låter underbart... lite DW, Ludviq, Tama Classic osv...

Postat

hmm..eftersom det är lite jobbigt att spela trummor på en midisynth i en hel låt, kan man inte göra typ första takten sen abra kopiera..hur gör jag isåfall i cubase?? ctrl-c funkar ju itne så bra..hehe

Postat
hmm..eftersom det är lite jobbigt att spela trummor på en midisynth i en hel låt, kan man inte göra typ första takten sen abra kopiera..hur gör jag isåfall i cubase?? ctrl-c funkar ju itne så bra..hehe

Hoppsan! Kolla handboken -- bra beskrivet där.

Lathund för dig: Välj Edit i den vanliga menyraden där uppe. Välj sedan Repeat. I fönstret som poppar upp skriver du in i count-rutan hur många gånger du vill att eventet skall upprepas. Tryck Ok. klart

(Kommandot duplicate ger en upprepning)

Postat

men det blir ju inte så att trumkompen kommer efter varandrra i följd..det blir lixom ett mellanrum på typen takt..hur klipper jag till det s¨å det blir tajt??

Postat (redigerat)

Håll nere Alt-knappen och dra i den part som skall kopieras. Då skapas en kopia automatiskt. Den kan du sedan lägga var du vill efter den första... Eller framför också för den delen.

Mvh Maestro

Redigerat av Maestro
Postat

jag kan inte allslägga den var jag vill..det finns olika läge där jkag kan lä'gga den...och i dom lägen så passar den inte in, det blir fel i takterna när den går på kopian...hmm..hur klipper man till det så det blir korrekt??

Postat

Du behöver inte klippa.. Herregud, vet du inte ens hur man ändrar BPM i Cubase behöver du nog läsa på lite 😄 Kolla här.

Postat

nej..för kolal här..om jag kör alt knappen och sen drar spåret så blir det ju ett mellanrum mellan den takten jag kopierade, det är omöjligt att få det till att stämma...hur fan gör man? ahhhhrrrg..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.