kurt_ko-ben Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 ett vst instrument med enbart trumljud, jag lirar rock och pop, något som kan passa det bra...nån som har nåt att rekomendera?
Claes Holmerup Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 ett vst instrument med enbart trumljud, jag lirar rock och pop, något som kan passa det bra...nån som har nåt att rekomendera? Det finns många varianter. Här är några av dem: Groove Agent (Steinberg) BFD (FXPansion) LM4 Mk2 (Steinberg) Battery (Native Instruments) HALion (Steinberg) tillsammans med något bra samplingsbibliotek, exempelvis Scarbee Imperial Drums DFH (EastWest)
hegobald Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 Steinberg Grooveagent kanske skulle passa? Enkelt och smidigt program som gör att man kan koncentera på spelandet snarare än själva pillandet med trummor.
Pluffo Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 (redigerat) Om du äger Reason så är "Reason drum kits" ett givet val. Redigerat 14 april 2005 av Pluffo
Maestro Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 Steinberg Grooveagent kanske skulle passa? Enkelt och smidigt program som gör att man kan koncentera på spelandet snarare än själva pillandet med trummor. Tillhör inte trummorna en del av spelandet? Låter lite tråkigt med färdiga komp tycker jag... Mvh Maestro
Claes Holmerup Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 Steinberg Grooveagent kanske skulle passa? Enkelt och smidigt program som gör att man kan koncentera på spelandet snarare än själva pillandet med trummor. Tillhör inte trummorna en del av spelandet? Låter lite tråkigt med färdiga komp tycker jag... Mvh Maestro Många tycker säkert att det räcker - och andra använder det som grund för att snabbt kunna börja jobba med harmonierna i ställt, så gör man ett eget trumkomp senare, när man har fått in idéerna i datorn.
Maestro Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 Många tycker säkert att det räcker - och andra använder det som grund för att snabbt kunna börja jobba med harmonierna i ställt, så gör man ett eget trumkomp senare, när man har fått in idéerna i datorn. Ja, det är klart. Alla arbetar vi på olika sätt. Vad jag tycker är tråkigt med det hela är att det kommer så mycket "hjälpmedel" som anses seriösa bland musiker samtidigt som de är snabba med att klanka ner på program som E-Jay och annat (vilket jag visserligen också gör). Men jag tycker att alla nya program som GA exempelvis hamnar i närheten av att pussla ihop färdiga musiksnuttar... Mvh Maestro
ViktorDenStore Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 BFD (FXPansion)Battery (Native Instruments) DFH (EastWest) Tre riktigt bra val, särskilt BFD 😛
ViktorDenStore Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 Tänkte vara lite hjälpsam 😛 BFDs Hemsida Massa mp3-demosar Oså en bild 😄
Jocke Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 Då tänker jag slå ett slag för DFH Superior (som väl inte har nåt att göra med EastWest? Det var väl bara DFH2?). Jag har det inte själv, men tycker det är grymt bra. Och en bild för att vara enhetlig. 😛
kurt_ko-ben Postat 16 april 2005 Trådstartare Postat 16 april 2005 kan man synka dom här programmen med cubae så man gör trumkompen i cubase?
Jocke Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 kan man synka dom här programmen med cubae så man gör trumkompen i cubase? Jajje brajje.
pereds Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 Jag kör BFD... tänk bara på att du bör ha mycket kräm i datorn... både processor och internminne... dubbla internminne, Glöm 512 intern... 1024 funkar med ha gärna lite till... Det suger kraft men låter underbart... lite DW, Ludviq, Tama Classic osv...
kurt_ko-ben Postat 16 april 2005 Trådstartare Postat 16 april 2005 hmm..eftersom det är lite jobbigt att spela trummor på en midisynth i en hel låt, kan man inte göra typ första takten sen abra kopiera..hur gör jag isåfall i cubase?? ctrl-c funkar ju itne så bra..hehe
Fredrikmo Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 hmm..eftersom det är lite jobbigt att spela trummor på en midisynth i en hel låt, kan man inte göra typ första takten sen abra kopiera..hur gör jag isåfall i cubase?? ctrl-c funkar ju itne så bra..hehe Hoppsan! Kolla handboken -- bra beskrivet där. Lathund för dig: Välj Edit i den vanliga menyraden där uppe. Välj sedan Repeat. I fönstret som poppar upp skriver du in i count-rutan hur många gånger du vill att eventet skall upprepas. Tryck Ok. klart (Kommandot duplicate ger en upprepning)
kurt_ko-ben Postat 16 april 2005 Trådstartare Postat 16 april 2005 men det blir ju inte så att trumkompen kommer efter varandrra i följd..det blir lixom ett mellanrum på typen takt..hur klipper jag till det s¨å det blir tajt??
Maestro Postat 17 april 2005 Postat 17 april 2005 (redigerat) Håll nere Alt-knappen och dra i den part som skall kopieras. Då skapas en kopia automatiskt. Den kan du sedan lägga var du vill efter den första... Eller framför också för den delen. Mvh Maestro Redigerat 17 april 2005 av Maestro
kurt_ko-ben Postat 17 april 2005 Trådstartare Postat 17 april 2005 ok..tack..hur gör man för att ändra tempo på det man spelat in??? eller det går inte??
kurt_ko-ben Postat 17 april 2005 Trådstartare Postat 17 april 2005 jag kan inte allslägga den var jag vill..det finns olika läge där jkag kan lä'gga den...och i dom lägen så passar den inte in, det blir fel i takterna när den går på kopian...hmm..hur klipper man till det så det blir korrekt??
nurfen Postat 17 april 2005 Postat 17 april 2005 Du behöver inte klippa.. Herregud, vet du inte ens hur man ändrar BPM i Cubase behöver du nog läsa på lite 😄 Kolla här.
djonas Postat 17 april 2005 Postat 17 april 2005 Edirol Super Quartet låter rätt schysst om man pillar lite förstås. 🙂 Mvh / djonas
kurt_ko-ben Postat 17 april 2005 Trådstartare Postat 17 april 2005 nej..för kolal här..om jag kör alt knappen och sen drar spåret så blir det ju ett mellanrum mellan den takten jag kopierade, det är omöjligt att få det till att stämma...hur fan gör man? ahhhhrrrg..
Maestro Postat 17 april 2005 Postat 17 april 2005 (redigerat) Har du köpt ditt Cubase med manual och allt som tillkommer vid orginalinköp? Redigerat 17 april 2005 av Maestro
kurt_ko-ben Postat 17 april 2005 Trådstartare Postat 17 april 2005 japp..det har jag gjort..det fick jag till när jag köpte ljudkortet..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.