Jump to content
Annons

Dags för lite motion?


hackeman

Recommended Posts

Annons
miren (oregistrerad)
Passa er så att ni inte får mus-finger.... 😛

De värsta musfingrarna kommer av dataspelstävlande. Runtikring SM i Quake2 1998 hade jag en så otroligt felplacerad och kraftig valk på vänster långfinger: walk forward 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa er så att ni inte får mus-finger.... :rolleyes:

De värsta musfingrarna kommer av dataspelstävlande. Runtikring SM i Quake2 1998 hade jag en så otroligt felplacerad och kraftig valk på vänster långfinger: walk forward 😄

Hey, den configen körde/kör jag oxå i Quake2 !! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)
Passa er så att ni inte får mus-finger.... :rolleyes:

De värsta musfingrarna kommer av dataspelstävlande. Runtikring SM i Quake2 1998 hade jag en så otroligt felplacerad och kraftig valk på vänster långfinger: walk forward 🙂

Hey, den configen körde/kör jag oxå i Quake2 !! 😛

Hahaha, jo visst var det bra att köra just så, "walk forward" 😄

Att ingen kom på att automatisera det där o slippa valken.

Eller det kanske var det de gjorde, de som vann....nu när jag tänker på det så känner jag mig rätt snuvad på en finalplats, dom var dopade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa er så att ni inte får mus-finger.... 😄

De värsta musfingrarna kommer av dataspelstävlande. Runtikring SM i Quake2 1998 hade jag en så otroligt felplacerad och kraftig valk på vänster långfinger: walk forward 😄

Hey, den configen körde/kör jag oxå i Quake2 !! 😄

Hahaha, jo visst var det bra att köra just så, "walk forward" 🙂

Att ingen kom på att automatisera det där o slippa valken.

Eller det kanske var det de gjorde, de som vann....nu när jag tänker på det så känner jag mig rätt snuvad på en finalplats, dom var dopade!

😄

Jag har kört höger musknapp som "walk forward" i alla FPS-spel sedan dess. Är helt f*cked om jag hamnar på annan config nuförtiden. :rolleyes:

Kör du Quake2 nånting fortfarande? Vi kör ibland här hemma i LAN eftersom alla 12 burkarna pallar ett spel som Quake2. Hittade t.o.m nån server på Internet där det var full action med en massa vassa Q2-lirare... där var jag oxå f*cked. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)

Du det där är ju mer skruvat än att köra med piltangenterna, hehe.

Sällan jag spelar q2 numera, men det är ju grymt kul! Enkelt att köra i nätverk när det räcker med att en har filerna på datorn 😉

Finns så kul moddar till det också. Nhunters där allt är svart, man har ficklampor och jagar en spelare som är varulvsliknande. När man lyckas skjuta honom så får man bli varulven själv. O mademo där man skjuter biologiska vapen som virus och psykedeliska droger, mina favoriter! Moddarna, inte de biologiska vapnen då rå...osåklart rocketarena! Shit vad nostalgisk jag blir, jag vill ha min railgun tillbaks 🙂

Höll på att glömma ctf, den kära hooken var ju störtskön. Har nog aldrig vart med om nåt så spelmässigt spännande som när man satt i en ctfmatch o det var jämna lag...

Nä nu måste jag nog starta spelet o sätta mig och kolla på nåt gammalt demo.

Öppna upp servern ni startar nästa gång ni spelar o posta här så jag kan joina, ja vill a med!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört Q2 CTF, men har aldrig orkat ge mig på havet av övriga moddar... men Nhunters låter ju skitcoolt! 😉

Några av oss här på forumet har faktiskt kört nätlir nångång, tror det var VacUm som satte upp en Q3A server en gång, och jag satte upp en MOHAA server. Kanske dax att sätta upp en Q2-server? Jag är PÅ! 🙂 Kanske du kan packa ihop en zip så att alla kör exakt samma version och moddar? Jag har förvisso en färdig, men den innehåller inga moddar utöver CTF.

Jag började faktiskt knåpa ihopa en sida för att lättare hitta multiplayer demos som matchar ens hårdvara... insåg att det behövdes dels när vi här på forumet skulle hitta nåt kul lir, och dels när jag själv försökte hitta kul nätlir som funkade på alla 12 burkarna här hemma (där vissa är så gamla som PII). Just demos är ju bra på det viset att alla som vill kan ladda (lagligt) ner och vara med.

Kolla här: http://mpdemos.hacke.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)

Jomenvisst, kan göra en zip med de roligaste moddarna. Kanske tillomed min trötta 500mhz-server skulle orka köra en q2server, får testa! Borde nog funka fint, PIII 500 var en fantasidator 1997 😄

MOHAA har jag inte testat, har nog missat många kul spel när jag tragglat med CS på senare år...

Kul demosida, där kanske man borde botanisera litegranna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomenvisst, kan göra en zip med de roligaste moddarna. Kanske tillomed min trötta 500mhz-server skulle orka köra en q2server, får testa! Borde nog funka fint, PIII 500 var en fantasidator 1997 🙂

MOHAA har jag inte testat, har nog missat många kul spel när jag tragglat med CS på senare år...

Kul demosida, där kanske man borde botanisera litegranna!

Jag är en av de få som hoppade CS. När MOHAA hjälpte mig att hitta tillbaka till spelglädjen (efter för många stressiga år i IT-branschen) kändes CS som ett nerköp från MOHAA.

Säg till om din server inte pallar, jag har burkar till övers.

Missa inte: https://www.studio.se/index.php?showtopic=3590

Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)

Nu finns det en zipfil som iallafall innehåller Q2 med moddarna CTF, nighthunters och mademo. Självklart ska man ju ha originalspelet om man tankar ner det från mig 😠

Ska sätta upp en server och testa ikväll, om min gamla sak pallar med...

Annars vore det toppen om hacke kan bidra med lite megahertz!

Vi kan väl börja med att se att vi kan köra lite vanlig DM o vandra vidare till moddarna när man ser att det lirar?

http://www.krokodil.net/quake2.zip

EDIT: nu finns en enkel dmserver uppe, skriv "connect www.krokodil.net" i konsollen så kan ni kanske testa! Har inte kollat om det är nån vajsing med configen, tror att den loopar mellan alla dmkartorna bara...

Redigerat av miren
Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)
Ok, nu tankar jag. Nån mer som tankar? Kom igeeeeeen nuuuuuuuuu dåååååååå....

Aha, va bra! Sprang omkring i förrgår på q2dm1 i min ensamhet o det var inte riktigt som jag mindes det. Åtminstone strafe-jumpingen var kul utan sällskap i 10 minuter 🙂

Såg att ni kanske skulle spela något ikväll, kikar in senare om min dejt kan tröttna på mig i tid och se om ni kommit igång med nåt.

nurfen: TNT2 är overkill, hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ok, nu tankar jag. Nån mer som tankar? Kom igeeeeeen nuuuuuuuuu dåååååååå....

Aha, va bra! Sprang omkring i förrgår på q2dm1 i min ensamhet o det var inte riktigt som jag mindes det. Åtminstone strafe-jumpingen var kul utan sällskap i 10 minuter 😉

Såg att ni kanske skulle spela något ikväll, kikar in senare om min dejt kan tröttna på mig i tid och se om ni kommit igång med nåt.

nurfen: TNT2 är overkill, hehe

Shit vilken f*cked-up keyboard-config du kör med...!? 😆

(edit: testade precis din quake-version alltså)

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nu tankar jag. Nån mer som tankar? Kom igeeeeeen nuuuuuuuuu dåååååååå....

Aha, va bra! Sprang omkring i förrgår på q2dm1 i min ensamhet o det var inte riktigt som jag mindes det. Åtminstone strafe-jumpingen var kul utan sällskap i 10 minuter 🙂

Såg att ni kanske skulle spela något ikväll, kikar in senare om min dejt kan tröttna på mig i tid och se om ni kommit igång med nåt.

Nu springer jag omkring på din server och lattjar... ensam. 🙁

Vad är det för mod du gjort som gömmer vapnet? Jag vill ha tillbaaaaaaaka mitt vapen... eller ha tillbaka så jag ser vilket vapen jag bär! 😮

Sen fick jag inte igång de andra kartorna... än om jag kör samma parametrar till quake2.exe som jag har för mig man ska göra. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)
Nu springer jag omkring på din server och lattjar... ensam. 🙂

Vad är det för mod du gjort som gömmer vapnet? Jag vill ha tillbaaaaaaaka mitt vapen... eller ha tillbaka så jag ser vilket vapen jag bär! 😮

Sen fick jag inte igång de andra kartorna... än om jag kör samma parametrar till quake2.exe som jag har för mig man ska göra. 😄

Jag har väl en tjusig config 😄 Har för klumpiga fingrar för klassikern aswd...

Vapnet ja, det är set cl_vwep "2" som ska ändras till 0 eller 1 för vänster eller högerhänta.

Menar du för att byta karta på servern? Du behöver rconlösenordet som är lala då. set rcon_password lala eller kanske bara rcon_password lala i konsollen tror jag, sen är det kommandot map <mapnamn> tror jag.

Har sprungit omkring lite på servern mol allena jag med, kanske det ska spelas lite i kväll? Kollar läget här senare o ser om det är något på gång!

Tills dess ska jag svettas med mina bristande kunskaper i ljudgrejor o försöka få till det med ljudet med mitt nyinförskaffade EMU 1212m som djävlas med mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tror jag övertalat iaf Neko och Demonen att vara med nu. Tokas brukar oxå vara på, men har inte honom på MSN.

Vilken tid?

edit: vilken config-fil är det som används by default egentligen? jag kommer inte ihåg, och din mupp-config laddas på nytt varje gång man startar... 😆

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)

Anytime, nu när jag efter att ha läst lite tips från maxmaxmax o majken nyss så är nästan alla mina problem med ljudkortet borta, så jag har ro att spela närsom. Nuuuuu tillexempel 😆

Bara ett kvar, i CS så tappar jag ljudet ofta, får resetta det genom att välja ny högtalarkonfiguration, blä! Men det verkar funka i Quake ia f....men det var inte för spelen som jag skaffade ett tjusigt kort, just ja...

Sitter på msn också, fred[ätt]krokodil.net, så säg till om jag missar forumet i tid?

Default så exekveras config.cfg i aktuell modkatalog, för vanligt spel är det den i baseq2. Om man har en annan man vill exekvera inne i spelet så behöver den ligga i den katalog där man är(aktuell mod) o så kör man den med "exec minconfig.cfg"

Kom o spela nurå 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...