rundgång Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Det finns många exempel där jag faktiskt blir förbannad. Lista gärna på ...jag börjar med svensk, och med länk ! Total närvaro, genuint med massa av erfarenhet ....11.000 visningar på 3 år? (wtf)
Hemmpe Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Vet inte ,antagligen för lite spelningar ute .. etc.. Satsar man på You tube kommer man inte så långt.. Men nu vet jag inte deras bakgrund .Så jag vet inte som sagt..Det va bra..
Hemmpe Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Namnet passar inte. Babian..Alltså det finns gränser på artisteri och Namn på band och till låten Ung man och Babian? ,,förknippar ordet Babian med Vild Musik om man ser det ur den synvinkeln .Alltså mer Heavy Metall ..Byt Namn ! Jisses Puss kram ..
D Vibe Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Babian är grymma! Inget fel på det namnet. Hur bra är namnet The Beatles egentligen? Om ni har barn har ni säkert hört deras titelmelodi till Sommarlov på SVT Barnkanalen.
Den Gode Postat 31 januari 2015 Postat 31 januari 2015 Bra låt. Googlar man ser man att dom är med i tv, har spelningar och får bra recensioner. Livet är hårt. PS. Såg en bild på dom. Kan det va utseendet det hänger på?
Christer B (oregistrerad) Postat 31 januari 2015 Postat 31 januari 2015 Måste vara hans tråkiga röst som gör det.
Martin Postat 31 januari 2015 Postat 31 januari 2015 (redigerat) i mina ögon verkar det här vara vanliga arbetare som gör popmusik, det är inget fel med det, men för att bli stjärna måste man offra typ psyke, pengar, och social tillvaro och bli helt bananas! dessa är mer "lagom" fan vet jag, skriver inte ens på det hä forumet längre, man får ju bara skit ändå så Redigerat 31 januari 2015 av Martin 1
Ziggy Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Håller inte med nån. Det som är bra är bra. Tror det bara är subjektivt till en viss del när det handlar om views på Youtube. Ingenting behövs förutom en bra låt (eller nåt i låten som är bra) för att få views. Har sett gott om tråkiga bilder på tråkiga skivomslag på okända låtar som har mängder med views. Eller ännu bättre, en ensam person som ser helt alldaglig ut och sjunger acapella genom webcam. Att se ut på ett speciellt sätt eller att "offra sitt psyke" må hända gäller om man vill slå igenom via de största skivbolagen, men det speglar nog inte den mänskliga själen helt, än. På Youtube kan man fortfarande se ut som Elvis körgubbar och få millioner med views om man har en röst som berör. Äkta vara!
Den Gode Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 i mina ögon verkar det här vara vanliga arbetare som gör popmusik, det är inget fel med det, men för att bli stjärna måste man offra typ psyke, pengar, och social tillvaro och bli helt bananas! dessa är mer "lagom" fan vet jag, skriver inte ens på det hä forumet längre, man får ju bara skit ändå så Jag tycker nog att du skriver en del ibland. Går det att få hits med sån här musik numera? Tycker mest det handlar om edm och varianter av edm.
Martin Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 (redigerat) Jag tycker nog att du skriver en del ibland. Går det att få hits med sån här musik numera? Tycker mest det handlar om edm och varianter av edm. Om det går ja klart det går man du måste skriva så träffsäkert om något så diffust som det svenska folkhemmet att det är nästan intill omöjligt om du inte är ett pop-geni! Det som är bra blir alltid hyllat kanske inte av nuvarande generation men av nästa generation, så är nått bra är det bra hetl enkelt! ser inget fel med låten alls, men texten fångade mig inte se bara på klassisk musik som folk lyssnar på än idag, beatles, ebba, ac/dc o.s.v Redigerat 1 februari 2015 av Martin
DionHarris Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Länge sen man skrev något här men, det är väl för att man har för annorlunda smak och synsätt på hur saker och ting låter. Och kanske ibland, borde låta. I alla fall så tycker jag att låten gungar snyggt men, genren är förlegad. Sen är väl texten lite för fel.
ironman Postat 8 februari 2015 Postat 8 februari 2015 Det finns många exempel där jag faktiskt blir förbannad. Lista gärna på ...jag börjar med svensk, och med länk ! Total närvaro, genuint med massa av erfarenhet ....11.000 visningar på 3 år? (wtf) Nätet är en illusion och inget annat. Det har diskuterats här på forumet förr men det tål att upprepas. Man kan köpa likes och lyssningar och en massa andra saker. Så bara för att någon har mycket lyssning så behöver verkligheten inte vara så. Man kan kalla det doping inom sociala medier och musikbranschen
KillwithSkill Postat 28 februari 2015 Postat 28 februari 2015 (redigerat) Fler lyssningar? Tack o hej... sämsta jag hört! Augustifamiljen goes skåne! Pippi Långstrumpmusik! Och vad är det för jävla rubrik? Troll! "Hur fan kan dom inte ha fler lyssingar lixom?" Redigerat 28 februari 2015 av KillwithSkill
Die Hard (oregistrerad) Postat 28 februari 2015 Postat 28 februari 2015 Skulle bli mer förbannad om den här fick mer lyssningar. Det räcker med alla skitband och skitartister som får massor med lyssningar redan som inte förtjänar det. Lyssnade på några fler av dem och nä....supertöntiga låtar och texter. Inte konstigt att de valt ett töntigt namn som Babian.
D Vibe Postat 28 februari 2015 Postat 28 februari 2015 Måste musik alltid vara så häftig och seriös då?
Bejan Postat 1 mars 2015 Postat 1 mars 2015 jag lyssnade på låten när tråden postades och tyckte attdet va den sämsta av skit. men måste säga att jag hade väldigt fel. lixom, Vem är ni att döma att dom inte ska ha fler lyssningar?
rammega Postat 1 mars 2015 Postat 1 mars 2015 Förmodligen skånskan som ställer till det:-) Och att videon är lite för ambitiös.
D Vibe Postat 1 mars 2015 Postat 1 mars 2015 Förmodligen skånskan som ställer till det:-) Och att videon är lite för ambitiös. Fler borde sjunga med sin dialekt.
Den Gode Postat 1 mars 2015 Postat 1 mars 2015 Fler borde sjunga med sin dialekt. Men kanske inte just skåningar?
Den Gode Postat 1 mars 2015 Postat 1 mars 2015 Lyssnade igen och måste säga att jag verkligen gillar låten. Både texten och musiken. Tycker att det är kul att någon är så skicklig på att använda rim som denne låtskrivare. Tycker desutom om att när man väntar sig ett stick där man höjer energin kommer det i stället ett betydligt lugnare parti. Är det vanligt? Jag kan inte komma på någon sån låt. Jag hade för mig att det här var nåt slags punkband.
rundgång Postat 2 mars 2015 Trådstartare Postat 2 mars 2015 Nu var ju tråden (i ett vinrus) menad för att posta musik som man tycker är grym och inte får den uppmärksamhet som man tycker. Bra live-band som förr i festivalsammanhang va hyfsat välbesökta. http://youtu.be/_cMA1ZJgcKM 🥰 Den Gode: Jo det är väl punk-pop om man ska lägga dom i något fack.
Den Gode Postat 2 mars 2015 Postat 2 mars 2015 Är det alltså meningen att man själv ska komma på band som platsar i tråden? Det blir knepigt för min del. Jag kan inte komma på nåt bra svenskt band efter Hanson De Wolfe United, som när det gäller sättet att skriva texter har rätt mycket gemensamt med Babian.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.