Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2015

Recommended Posts

Annons
Postat

Snacket om en attack visar ju att de inte har en aning om vad de håller på med. Jag kunde inte höra att någon bad om ursäkt i programmet heller.

Hammurajen (oregistrerad)
Postat

Här ser vi en bra presentation av det unika bidrag som kommer att representera Sverige i den internationella tävlingen.

-Fan vad duktiga de är i Sverige som kan komma på sånt här helt själva! tänker nog alla ute i Europa...

http://klickbomb.se/...v-david-guetta/

😛

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

edit

Redigerat av Gäst
Postat

Gubben förlorar väl sin hatt, så är säkert alla nöjda. Sen är inte melodin det minsta lik guidettas tycker jag, även om uppbyggnaden är snarlik.

Oddsen talar just nu ganska kraftigt i måns favör. Tvåa på listan är en gammelschlagerballad från Italien. Den strukturen kan man troligtvis hitta i ganska många låtar, men det är det ingen som bryr sig om. Eller minns.

Postat

Oddsen talar just nu ganska kraftigt i måns favör. Tvåa på listan är en gammelschlagerballad från Italien. Den strukturen kan man troligtvis hitta i ganska många låtar, men det är det ingen som bryr sig om. Eller minns.

Sverige verkar alltid vara favoriter i förhand.

Postat

Jag tror som fan på Måns! Men jag kollade även in dom andra länderna och det finns någa vassa låtar med. Men även ren jävla dynga!

Finnarna kan ju heller aldrig vara seriösa. Antingen så skickar dom finsk bedrövlig folkmusik eller nåt skämt och i det här fallet en punklåt som framförs som korprock. För att inte glömma Hardrock Hallelulja! ☺️

• 3 veckor senare...
Postat

In dag kl 21.00 kan man se Moldavien, Armenien, Belgien, Nederländerna, Finland, Grekland, Estland Makedonien, Frankrike och Australien framföra sina bidrag i SVT 1.

Övriga låtar sänds den 22/4, 24/4 och 25/4. Jag antar att det är ett gäng repriser oxå.

Postat (redigerat)

Efter att ha sett första delen i följetången "inför melodifestivalen", så kan man konstatera att det är väldigt pinsamt för alla andra länder, att det land som egentligen inte har i ESC att göra, har en bättre låt... 😉

Får se i de kommande programmen hur det står till med övriga länder.

Redigerat av Claes
  • 4 veckor senare...
Postat

Melodifestivalen/Eurovision väcker ju blandade känslor här på forumet. Men alltså, jag måste säga, att med några enstaka undantag, är det riktigt bra standard på låtarna i årets Eurovisionsfinal. Sveriges låt är bra, men ingen självklar vinnare, tycker jag. Det är svårt när så olika genrer ställs mot varandra. Resultatet känns fortfarande öppet.

Bra ljud och snygg scen har de i Wien också.

Postat

Jag tycker också att det var riktigt bra nivå. Sverige har helt klart chans, men Ryssland och några till hotar. Moskva nästa år låter väl intressant?

Postat

Ja, kanske blir det Moskva. Halvvägs i röstningen ser det ut så. Spanien, Cypern och Österrike har överraskande låga poäng. Det var ju bra låtar.

Postat

Eller kanske inte...

Postat
Postat

HEJA MÅNS OCH SVERIGE! Grattis!

Hoppas nu att fler låtskrivare får chansen i uttagningarna och att kvaliteten på låtarna där höjs.

Ja, jag har ju redan börjat pilla med mitt bidrag till nästa år. Och det är ju så lätt att komma med...

Postat

Vi kan ha en uttagningstävling här, och sedan skickar vi in bidraget kollektivt så att det blir tillräckligt många upphovsmän.

Postat

Ja, jag har ju redan börjat pilla med mitt bidrag till nästa år. Och det är ju så lätt att komma med...

Kul. Har fått en känsla av att Man antingen ska känna Björkman eller ha ett känt förlag i ryggen. Vet du nån bra väg in? Man kanske skulle prova knåpa ihop ett bidrag. Vet du var/hur man skickar?

Postat (redigerat)

Då kommer säkert anfallet från ryssarna i natt. Hejdå Gotland

Redigerat av ironman

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.