Signia Postat 18 mars 2015 Postat 18 mars 2015 (redigerat) Röstningssystemet 2015 fungerade inte korrekt. Alla röster kanske inte kom in. Det bekräftar SVT idag, efter intern utredning. http://www.svt.se/me...-strulade-appen Redigerat 18 mars 2015 av Signia
Den Gode Postat 18 mars 2015 Postat 18 mars 2015 Snacket om en attack visar ju att de inte har en aning om vad de håller på med. Jag kunde inte höra att någon bad om ursäkt i programmet heller.
Hammurajen (oregistrerad) Postat 19 mars 2015 Postat 19 mars 2015 Här ser vi en bra presentation av det unika bidrag som kommer att representera Sverige i den internationella tävlingen. -Fan vad duktiga de är i Sverige som kan komma på sånt här helt själva! tänker nog alla ute i Europa... http://klickbomb.se/...v-david-guetta/ 😛
laban1 Postat 3 april 2015 Postat 3 april 2015 Vinnaren med ny scen-show http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article20570856.ab och ny melodi? http://www.svd.se/kultur/plagiat-eller-inte-for-mans-zelmerlow_4412891.svd
Fidden Postat 3 april 2015 Postat 3 april 2015 Vinnaren med ny scen-show http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article20570856.ab och ny melodi? http://www.svd.se/kultur/plagiat-eller-inte-for-mans-zelmerlow_4412891.svd Gubben förlorar väl sin hatt, så är säkert alla nöjda. Sen är inte melodin det minsta lik guidettas tycker jag, även om uppbyggnaden är snarlik. Oddsen talar just nu ganska kraftigt i måns favör. Tvåa på listan är en gammelschlagerballad från Italien. Den strukturen kan man troligtvis hitta i ganska många låtar, men det är det ingen som bryr sig om. Eller minns.
Den Gode Postat 3 april 2015 Postat 3 april 2015 Oddsen talar just nu ganska kraftigt i måns favör. Tvåa på listan är en gammelschlagerballad från Italien. Den strukturen kan man troligtvis hitta i ganska många låtar, men det är det ingen som bryr sig om. Eller minns. Sverige verkar alltid vara favoriter i förhand.
KillwithSkill Postat 3 april 2015 Postat 3 april 2015 Jag tror som fan på Måns! Men jag kollade även in dom andra länderna och det finns någa vassa låtar med. Men även ren jävla dynga! Finnarna kan ju heller aldrig vara seriösa. Antingen så skickar dom finsk bedrövlig folkmusik eller nåt skämt och i det här fallet en punklåt som framförs som korprock. För att inte glömma Hardrock Hallelulja! ☺️
Den Gode Postat 21 april 2015 Postat 21 april 2015 In dag kl 21.00 kan man se Moldavien, Armenien, Belgien, Nederländerna, Finland, Grekland, Estland Makedonien, Frankrike och Australien framföra sina bidrag i SVT 1. Övriga låtar sänds den 22/4, 24/4 och 25/4. Jag antar att det är ett gäng repriser oxå.
tvåtakt Postat 21 april 2015 Postat 21 april 2015 Jag brukar skita i melodifestivalen men jag ska rösta på Finlands bidrag!
Claes Holmerup Postat 21 april 2015 Postat 21 april 2015 (redigerat) Efter att ha sett första delen i följetången "inför melodifestivalen", så kan man konstatera att det är väldigt pinsamt för alla andra länder, att det land som egentligen inte har i ESC att göra, har en bättre låt... 😉 Får se i de kommande programmen hur det står till med övriga länder. Redigerat 21 april 2015 av Claes
Den Gode Postat 19 maj 2015 Postat 19 maj 2015 Då var det dags för semifinal 1 av 3. Klockan 21.00 i SVT 1. Någon låt borde väl va bra?
slejnard Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 Röstar på att man plockar bort falsKsången. För visst sjöng Estland surt 😑
Den Gode Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 England WTF! Första låten är bäst hittills, trots lurarna, låtsasfiolen och sångerskan.
slejnard Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 Det har tagit sig iom bidraget med Norge! Många rätt hyfsade bra låtar och sånginsatser. Tror fasen Zelmelöv tar hem ett!
Hammurajen (oregistrerad) Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 Melodifestivalen/Eurovision väcker ju blandade känslor här på forumet. Men alltså, jag måste säga, att med några enstaka undantag, är det riktigt bra standard på låtarna i årets Eurovisionsfinal. Sveriges låt är bra, men ingen självklar vinnare, tycker jag. Det är svårt när så olika genrer ställs mot varandra. Resultatet känns fortfarande öppet. Bra ljud och snygg scen har de i Wien också.
Den Gode Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 Jag tycker också att det var riktigt bra nivå. Sverige har helt klart chans, men Ryssland och några till hotar. Moskva nästa år låter väl intressant?
Hammurajen (oregistrerad) Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 Ja, kanske blir det Moskva. Halvvägs i röstningen ser det ut så. Spanien, Cypern och Österrike har överraskande låga poäng. Det var ju bra låtar.
slejnard Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 HEJA MÅNS OCH SVERIGE! Grattis! Hoppas nu att fler låtskrivare får chansen i uttagningarna och att kvaliteten på låtarna där höjs.
Hammurajen (oregistrerad) Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 HEJA MÅNS OCH SVERIGE! Grattis! Hoppas nu att fler låtskrivare får chansen i uttagningarna och att kvaliteten på låtarna där höjs. Ja, jag har ju redan börjat pilla med mitt bidrag till nästa år. Och det är ju så lätt att komma med...
Den Gode Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 Vi kan ha en uttagningstävling här, och sedan skickar vi in bidraget kollektivt så att det blir tillräckligt många upphovsmän.
slejnard Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 Ja, jag har ju redan börjat pilla med mitt bidrag till nästa år. Och det är ju så lätt att komma med... Kul. Har fått en känsla av att Man antingen ska känna Björkman eller ha ett känt förlag i ryggen. Vet du nån bra väg in? Man kanske skulle prova knåpa ihop ett bidrag. Vet du var/hur man skickar?
slejnard Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 Vi kan ha en uttagningstävling här, och sedan skickar vi in bidraget kollektivt så att det blir tillräckligt många upphovsmän. Haha ja varför inte.
ironman Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 (redigerat) Då kommer säkert anfallet från ryssarna i natt. Hejdå Gotland Redigerat 23 maj 2015 av ironman
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.