Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är på gång med att köpa ny maskin då min gamla börjar bli lite trött.

Budgeten är upp till 7k och för det kan man köpa t.ex. detta:

https://www.dustinhome.se/product/5010809004/thinkcentre-e73-sff#specifications

Eller denna:

https://www.dustinhome.se/product/5010811455/prodesk-600-sff#specifications

SSD-disk tänker jag köpa senare. Märket Lenovo säger mig ingenting så, tja.. Vad säger ni?

Alla input är välkommen och uppskattas!

Annons
Postat

Lenovo e inget bra. Kolla hellre in på komplett.se

Bygg ihop din dator själv. Spar pengar på att behålla ditt gamla chassi.

Inte alls svårt och de har bra tutorial på sin hemsida hur man gör

Postat

Lenovo e inget bra.

Vad är det som inte är bra med Lenovo?

Jag ger det motsatta förslaget. Köp en märkesdator (typ HP, Dell, Lenovo o s v) färdigbyggd med så mycket prestanda du kan få för din budget. Mindre risk för krångel, du vet att allt är korrekt installerat (från drivrutiner till mängden kylpasta på CPU:n), krånglar ändå något kan du reklamera den o s v.

Postat

Inte jag heller ser något speciellt fel med Lenovo. (Världens största pc-tillverkare för den delen.)

Har dock bara erfarenhet av deras laptops (Thinkpad).

Postat

skaffa ssd direkt istället då operativet läggs på den. annars måste du installera senare och då blir det som en ominstallation. ssd är kanon, datorn startar på runt 10 sek.

Lenovo är gamla IBM som Kineserna köpte upp, alls inget fel på det märket som dessutom är det allra största.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Bygg själv helt klart bäst prestanda för pengarna så har det alltid varit och kommer säkert alltid att förbli. Kan man inte så kanske en kompis kan.

Jag kör os x på mina alla är hemmabyggen och det vore konstigt om pc hårdvara skulle krångla med windows.

Angående kylpasta så har jag nog gjort alla fel som man kan typ för mycket etc etc genom åren och ingen av alla dessa maskiner har ballat ur på grund av det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.