robertus Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 Kul att man kan göra någon glad. Inspelningen av riffet blev inte den bästa men de kan man fixa senare kanske... Tänkte bara lägga till att det är åtta takter Cmoll + åtta takter Bb7. Allt för tydlighets skull. Ska jag spela in det andra riffet också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robertus Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 Glömde en sak?! Vad säger ni om formen? Är den OK 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 Vad säger ni om formen? Är den OK 🙂 Ok...nu har vi en skiss att utgå ifrån... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 (redigerat) Eh, textförslag...inte helt fel att ta med det här i början...texten/sånginsats ska ju styra låten när den väl drar igång... Förslag....? 🙁 Redigerat 2 maj 2005 av slaptap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 Eh, textförslag...inte helt fel att ta med det här i början...texten/sånginsats ska ju styra låten när den väl drar igång... Förslag....? 😆 Vi pratar om aggressiv hårdrock/metal här eller hur? Då måste ju texten reflektera musiken på ett passande sätt. Jag lägger min röst på att låten skall handla om det till musiken passande temat: Klimatiseringsanläggningar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 2 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 2 maj 2005 Textbiten kan jag inte alls. Gillar besvikna och sura texter. Och inga jävla texter om satan och hans moster 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 (redigerat) Textbiten kan jag inte alls. Gillar besvikna och sura texter. Och inga jävla texter om satan och hans moster 😆 Antar att du inte såg mitt ovanst. inlägg......(vad gör en mer besviken än när luftkonditioneringen dyker under en 35 graders sommardag?) Skämt åsido, så är jag ingen hejare på texter själv....och har absolut ingenting att komma med om jag inte får fria händer.... så jag är nog inte rätt person för jobbet. Redigerat 2 maj 2005 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 2 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 2 maj 2005 Textbiten kan jag inte alls. Gillar besvikna och sura texter. Och inga jävla texter om satan och hans moster 😆 Antar att du inte såg mitt ovanst. inlägg......(vad gör en mer besviken än när luftkonditioneringen dyker under en 35 graders sommardag?) Skämt åsido, så är jag ingen hejare på texter själv....och har absolut ingenting att komma med om jag inte får fria händer.... så jag är nog inte rätt person för jobbet. Äsh. Skriv en text om va faan som helst sen kör vi 😉. Anners är det inte rock n roll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 Vore det inte bäst om de som skriver sångmelodierna sköter den biten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 2 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 2 maj 2005 Vore det inte bäst om de som skriver sångmelodierna sköter den biten? Jo kanske det. Vem vill ta sig an uppdraget? Nån som har några klockrena melodier i garderoben? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 2 maj 2005 Dela Postat 2 maj 2005 Not me... inte innan jag hört låten i sin helhet iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 2 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 2 maj 2005 Not me... inte innan jag hört låten i sin helhet iaf. Håller med dig där ändå. Men nu ska jag sätta mig och riffa fram lite godis. Va beredd på en del tekniska saker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robertus Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 (redigerat) Textbiten kan jag inte alls. Gillar besvikna och sura texter. Och inga jävla texter om satan och hans moster 🙁 Jag kan se om jag kan skriva ett förslag till text. Det ska bli bittert argt och surt 😄 Men inget om satan (som förresten betyder "den lille guden" på grekiska om jag inte är felinformerad) Tror att jag är rätt så bra på texter. Sen får vi se vad ni andra tycker Redigerat 3 maj 2005 av robertus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 ...nu ska jag sätta mig och riffa fram lite godis...va beredd på en del tekniska saker... ...lämna lite plats för basarna nu... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 (redigerat) Bassolo och synthsolo istället för gitarrsolo! 😄 Redigerat 3 maj 2005 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 ..ska det vara sångsolo oxå? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 3 maj 2005 Dela Postat 3 maj 2005 Trumsolo...fem rundpallar med cymbalmarkeringar i syncop och dubbla kaggar i 250bpm... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robertus Postat 4 maj 2005 Dela Postat 4 maj 2005 (redigerat) Hej killar. Har plitat ihop ett textförslag. Kan det vara ngt som vi kan använda kanske?!? Sångaren får ju arbeta vidare med detta förslag (om det skulle falla på läppen så att säga) v.1 darkness keeps my town in a grasp of terror noone stands up to confront all the error the streets and the alleys richness of poor all confused noone see the road to glory leaderless scattered believing made up stories cant find the key to heavens door bridge 1 the time has come for us to run dont look back dont hesitate run for our lives refr. leave this town got to leave this town leave this town v.2 tired of living under the spell of greed limitations set by moneymakers breed let us abandon ship and flee over the sea the city has fallen inte the hands of death we must retreat leave this battleground save our souls save our souls set us free bridge 2 run free fly eagle high dont look down stand up fight for your lives Så där ge mig nu kommentarer Redigerat 4 maj 2005 av robertus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 4 maj 2005 Dela Postat 4 maj 2005 darkness keeps my town in a grasp of terrornoone stands up to confront all the error the streets and the alleys richness of poor all confused noone see the road to glory leave this town leave this town tired of living under the spell of greed limitations set by moneymakers breed Så där ge mig nu kommentarer Jupp, så här blir det när vi fimpat kärnkraften 🙂 Men det är hur bra som helst 😄 Skönt att du håller igång tråden åxå. Addic har lite strul med guran (jordbrott) och jag är lite uppbunden på annat håll...men snart så... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 4 maj 2005 Dela Postat 4 maj 2005 Kör i vind! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 4 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 4 maj 2005 Kanonbra Robertus. Nu jäklar börjar det likna nåt på riktigt. Måste själv löda i min gura innan jag kan plocka fram nåt mer riff. Jodningskaeln lossnade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 4 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 4 maj 2005 Här kommer några riff som kanske är lite väl inspirerat från onämnda band. Nåt att utveckla?? Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 4 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 4 maj 2005 En parantes är att jag kör med droppad hardcorestämmning. Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 4 maj 2005 Dela Postat 4 maj 2005 (redigerat) Fläsk!!! 😉 Basriffen smackar upp i skallen så hjärncellen kortsluter. Kan du slänga upp det utan "bas"? Redigerat 4 maj 2005 av slaptap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robertus Postat 4 maj 2005 Dela Postat 4 maj 2005 Kul att ni gillar min text 😉 Kanon Addic, tycker vi spinner vidare på det här. Ska se om jag kan krysta fram nåt i den stil som du har på ditt metaltest2. Tycker dock att vi som intro ska ha med basslinen som Slaptap gjort samt ditt första metaltest. Förresten hur ska vi arbeta vidare? Ska vi spela in de olika delarna var för sig? Som exemplvis "intro" "vers1" osv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robertus Postat 4 maj 2005 Dela Postat 4 maj 2005 Fläsk!!! 😉 Basriffen smackar upp i skallen så hjärncellen kortsluter. Kan du slänga upp det utan "bas"? Kanske inte skulle skada 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 4 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 4 maj 2005 Slänger ut de utan bas på stört... Vi sätter formeln som du sa... Detta va bara några förslag på riff. Behöver ju knappast använda alla riffen eller denna formel som jag spelade nu... Vi kör på formeln som du sa. Men slänger snart upp den utan bas. Behöver ni en funktionsanalys? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 4 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 4 maj 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag Men denna är inte mastrad så skicka gärna tillbaka den när du lagt basen så kan jag fixa till den för skojjs skull 😉. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Underhill (oregistrerad) Postat 4 maj 2005 Dela Postat 4 maj 2005 Såg tråden först idag. Slänger över en snutt sång från replokalen/hemstudion från allas våra älskade JUDAS. P.g.a avsaknad av både bredband och hemsida f.n. så mailar jag dig addic59 så kan du väl lägga ut den om det faller dig in i smaken. M.a.o får du vara grovfilter. 😉 Avvaktar på reaktion. 😎 Mr U. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 4 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 4 maj 2005 Okej kul. Skicka den till min mail kenny@aeonic.se. Men vi är full sättning redan 😉. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.