Ken Kängström Postat 14 april 2005 Trådstartare Dela Postat 14 april 2005 frågan är.. ska man göra låten med programmerade trummor först för att sen spela in det mer seriöst? dvs. när låten är klar så spelar jag in trummorna i studion & skickar filerna till nästa påg? Jo det vore ju nästan smidigast. Man presenterar en "slask" för gänget med programmerade trummor och sedan om det blir godkännt så drar vi igång med en seriös inspelning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikkie (oregistrerad) Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Addic dude! Jag lirade in en snutt sång på en instrumentalare jag hittade på nätet. Hoppas nu att detta inte är era husgudar jag har slaktat 😉 men,men första gången jag sjungit den här typen av musik,ni får väl tycka till och så. Det är ju inte helt seriöst så en del skavanker slank ju med 😳 .Nu till ett litet problem,jag kan inte lägga upp den någonstans så kan jag maila den till dig om det är så att du har lite utrymme att lägga den på? /Nikkie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 14 april 2005 Trådstartare Dela Postat 14 april 2005 Addic dude! Jag lirade in en snutt sång på en instrumentalare jag hittade på nätet. Hoppas nu att detta inte är era husgudar jag har slaktat 😄 men,men första gången jag sjungit den här typen av musik,ni får väl tycka till och så. Det är ju inte helt seriöst så en del skavanker slank ju med 😛 .Nu till ett litet problem,jag kan inte lägga upp den någonstans så kan jag maila den till dig om det är så att du har lite utrymme att lägga den på? /Nikkie Sure.. Skicka den till min mail kenny@aeonic.se så slänger jag upp den på våran server. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Jag kan inte growla men en kompis till mig är jävligt duktig!!! Kan kolla med honom om han är intresserad. Han kör pro tools hemma och har bredband så han är helt "självständig"... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 14 april 2005 Trådstartare Dela Postat 14 april 2005 Jag kan inte growla men en kompis till mig är jävligt duktig!!! Kan kolla med honom om han är intresserad. Han kör pro tools hemma och har bredband så han är helt "självständig"... låter kanoners =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 14 april 2005 Trådstartare Dela Postat 14 april 2005 Jahopp är vi redo att dra igång verksamheten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Behöver ni lite onda intron som får en i rätt stämning så säg till... /Maestro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Jag kan stå för munspel, dragspel, saxofon och tvärflöjt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Jag har pratat med "sångaren" nu... Han är peppad! Gå in och lyssna på låten "Erased in peace" (6:e låten uppifrån). elohim gå in på compositions... Tror att det är den senaste låten de spelat in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 14 april 2005 Trådstartare Dela Postat 14 april 2005 Jag har pratat med "sångaren" nu... Han är peppad! Gå in och lyssna på låten "Erased in peace" (6:e låten uppifrån). elohim gå in på compositions... Tror att det är den senaste låten de spelat in. Detta tyckte jag vääldigt mycket om =). Finns han reggad på forumet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Nä det gör han inte... men jag träffar honom imorgon. Kan be honom göra det. Har du några riff/låtar som han kan ladda hem? Jag har ju hört en del av dem du lagt upp här men finns de tillgänliga fortfarande? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 14 april 2005 Trådstartare Dela Postat 14 april 2005 Nä det gör han inte... men jag träffar honom imorgon. Kan be honom göra det. Har du några riff/låtar som han kan ladda hem? Jag har ju hört en del av dem du lagt upp här men finns de tillgänliga fortfarande? Jadu jag har inte så mycket färdigt och tillgängligt just nu... Men dessa säger väl liite kanske. Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Och sen kan han gå in på http://www.aeonic.se för att lyssna på nåra gamla låtar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Var inte typ halva grejen att vi skulle använda oss av forummedlemmar?? Skall vi inte försöka få demonen att ratta grejorna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 14 april 2005 Trådstartare Dela Postat 14 april 2005 Var inte typ halva grejen att vi skulle använda oss av forummedlemmar?? Skall vi inte försöka få demonen att ratta grejorna? Jo det tyckte jag med men vi håller tummarna att han reggar sig 🙂. Och jag skulle inte sörja om Demonen rattade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Han kommer att regga sig... Han har läst tidnigen sedan starten om det är bättre...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 14 april 2005 Trådstartare Dela Postat 14 april 2005 Han kommer att regga sig... Han har läst tidnigen sedan starten om det är bättre...? Duger bra för mig... Brojd? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikkie (oregistrerad) Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Addic!! Du har mail /Nikkie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Kan jag vänta med att svara tills jag hört karln sjunga?? 🙂 Klart att det är lugnt om han reggar sig och blir kvar här på forumen tycker jag! Kanske skulle höra med de andra dock.... (och vem PM:ar demonen ang mixning, han verkar ju inte kolla in tråden?) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Jag kan ställa upp som kaffekokare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 15 april 2005 Trådstartare Dela Postat 15 april 2005 Såhär låter Nikkie. Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 15 april 2005 Trådstartare Dela Postat 15 april 2005 (redigerat) och vem PM:ar demonen ang mixning, han verkar ju inte kolla in tråden? Jag kan fixa den biten. Edit: Altså kontakta Demonen. Redigerat 15 april 2005 av addic59 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 (redigerat) Inget fel på rösten alls, skön pipa måste jag säga! Finns en viss risk att demonen får jobba med autotunern dock 😏 (fall det vi får honom att mixa.... addic, ta ditt ansvar och dra iväg ett PM! 😄 ) Culloden führ president! edit, addic hann ta sitt ansvar medan jag postade.... perkele Redigerat 15 april 2005 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikkie (oregistrerad) Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Fan, vad det så surt he,he 😏 har väl gjort bättre,men som sagt,snabb inspelning inte det jag gör till vardags.Vad tycker ni andra? Hur låter det?Kom med komentarer om allt ni kan, både ris och ros 😄 H//Nikkie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 15 april 2005 Trådstartare Dela Postat 15 april 2005 Fan, vad det så surt he,he 😏 har väl gjort bättre,men som sagt,snabb inspelninginte det jag gör till vardags.Vad tycker ni andra? Hur låter det?Kom med komentarer om allt ni kan, både ris och ros 😄 H//Nikkie Det låter gött helt enkelt. Tänker på 80 talets Leppard, Winger, Skid Row när jag hör det. Kalasbra. Saknar sånna röster numera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikkie (oregistrerad) Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 The 80-tal rules 😏😄 H/Nikkie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 (redigerat) Tänkte bara meddela att "min" sångare har jätteproblem med sin dator. Han kommer att regga sig så fort som möjligt... Redigerat 15 april 2005 av ketri Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 15 april 2005 Trådstartare Dela Postat 15 april 2005 Okej men nu kör vi igång tycker jag. Alla får fria händer att dra igång. Sätt er och komponera ihjäl er nu 😏 ...för det ska jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 (redigerat) Om ni behöver nån elak gitarrräka 😄 på nåt ställe så hojta till. 😏 Mvh / djonas Redigerat 15 april 2005 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PzYkBrYt Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Jag är bara batterist så jag iaktar processen lite, kan komma med något rythmiskt när alstret börjar kämpa för att ta sig ur sin puppa.. lr nåt... 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 15 april 2005 Trådstartare Dela Postat 15 april 2005 Om ni behöver nån elak gitarrräka 🙂 på nåt ställe så hojta till. 😄Mvh / djonas Näste gång 😏. Annars finns det inte nåt kul kvar till oss 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.