Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, hoppas att ni kan assistera mig med några tips. Vi har byggt en liten hemmastudio med ok utrustning där vi har Pro Tools som DAW. Jag meckar mest med metal och har lärt mig det jag behöver via trial and error. Min fru är inte alls lika tekniskt intresserad och vill helst hålla på med elektronisk musik (hon är pianist och sångerska). Det har blivit en tröskel att komma igång då hon inte kan pro tools och inte riktigt har tid att sätta sig in så pass bra som hon skulle vilja. Vi har även en liten kotte hemma som suger i sig en hel del tid.

Hon fyller snart år och jag är ute efter att få iväg henne på en kurs/utbildning eller motsvarande där hon kan få kompetent undervisning i hur man använder Pro Tools, gärna med inriktning på elektronisk musik. Det behöver inte vara ett formellt institut, går såklart lika bra med privatlektioner av någon kunnig figur eller liknande. Poängen är att få bort henne från alla andra åtaganden så att hon kan fokusera på detta i ett par dagar och sen kunna fokusera på musiken istället för tekniken när hon väl sitter i studion.

Jag tar tacksamt emot tips och rekommendationer. Vi bor i Stuvsta i Stockholm, så något närliggande är klart att föredra.

Tack på förhand!

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.