Linus Postat 22 januari 2015 Postat 22 januari 2015 Det är ungefär 17 år sedan Avid (då Digidesign) lanserade Pro Tools Free, en gratis men strikt begränsad version. Nu ger de sig in i leken igen. Begränsning av antal spår känns lite föråldrat men Pro Tools First hanterar upp till 16 kanaler totalt, vid inspelning max fyra spår åt gången. D-Verb, Dynamics III och EQ III följer med och fler effekter kan köpas inifrån programmet. Introduktionsvis erbjuds gratis lagring av sessionerna i Avids molnlagring där upp till 3 projekt får plats. http://apps.avid.com/protoolsfirst/?intcmp=AV-HP-S2
drloop (oregistrerad) Postat 23 januari 2015 Postat 23 januari 2015 (redigerat) När ProTools free fanns så kunde man köra 8 kanaler audio, en last en Mac på den tiden präxis orkade med om man ville ha tex ETT reverb och kanske delay i låten. Bra med gratis så man kan köra in sig. Redigerat 23 januari 2015 av drloop
Anders F Postat 23 januari 2015 Postat 23 januari 2015 Ja, detta tror jag verkligen på! Härligt för mina elever också att alla kan ladda ner ett pro tools hemma och göra sig bekanta med det ännu mer mellan lektionerna. MVH Anders
Die Hard (oregistrerad) Postat 23 januari 2015 Postat 23 januari 2015 Perfekt! Ska lägga den på laptopen så man har något att leka med när man är hos tanten
laban1 Postat 23 januari 2015 Postat 23 januari 2015 Pro Tools First hanterar upp till 16 kanaler totalt, 16 audio-spår, hur många midi, obegränsat?
hellfog Postat 26 januari 2015 Postat 26 januari 2015 Bra hann aldrig använda versionen sist innan 30 dagar tog slut.
Bullerbyn Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 När släpps detta? Tänkte ladda ner och testa för att bekanta mig med gränssnittet.
Anders F Postat 1 februari 2015 Postat 1 februari 2015 Anmäl dig hos avid så ska de meddela när man kan hämta hem det. http://connect.avid.com/ProToolsFirst-Register.html Med vänlig hälsning Anders
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 2 februari 2015 Postat 2 februari 2015 Vilket larv göra reklam så finns det inte ens.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.