Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag funderar på om ni har något bra tips på hur man marknadsför sina musiktjänster som man tillhandahåller?

Jag driver ju tex en inspelningsstudio som fokuserar på truminspelning på distans, alltså att man inte behöver besöka studion för att få trummor på sin låt.

Det jag kommer att tänka på är att man kan göra annonser via marknadsplatser på nätet, typ Vend och Blocket etc. Sedan att göra egna "annonser" på Facebook osv.

Forum tycker jag är svårt eftersom att man inte får göra reklam på de flesta forum?

Har ni några bra tips på vart man kan vända sig?

Mvh Mauritz

Annons
Postat

Jag har kört Google Adwords och Facebook en liten stund. Sedan word of mouth efter det, och mina distanstruminspelningar har rullat på bra trots att jag inte uppdaterat sidan på år och dag. Ofta är det dock återkommande kunder från mindre länder som USA och UK, men då är det mkt på en gång.

Postat

Det jag tänker är det viktigaste för dig är att visa upp vem du är som trummis och skapa ett förtroende för dina kunder. Jag kollade in din facebooksida och på prislistan står det "inga omtagningar" eller "en omtagning", vilket såklart är fine men det gör att jag som kund måste känna att jag litar på dig som trummis. Jag såg att du hade lagt upp en massa låtar på youtube och det tror jag är rätt väg att gå. Jag skulle nog tagit det ett steg längre och gjort en återkommande videoblogg där du t ex går igenom din process när du ska lägga trummor på en låt, tips på hur man spelar in trummor (låt folk testa själv och se hur bökigt det är att få ett bra trumsound och så anlitar de dig sen) eller varför inte ha en simpel trumskola? Bara så att de som tittar på videon känner att "den här killen litar jag på. Han vill jag ha som trummis på mina låtar".

Postat

Bra tips Axeman!

Jag tror väldigt mycket på idén med videoblogg. Du kan tex gå igenom hur det går till när du väljer mikrofon och position på virveln och vilka konsekvenser de olika valen får. På så sätt hjälper det både dig och kunden i längden på det sätt att kunden kan bli mer specifik i sin beställning. Om en kund är osäker på vilket sound hen vill ha så kan du tipsa om dina vlogs om det. Det skapar verkligen förtroende.

Sök på Andy Othling på youtube för inspiration. Har tittat mycket på hans videos om ambienta gitarrljud.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.