Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjaa alla!

Jag är egentligen ingen supergitarrist, men det blir att man lägger lite ackord och slingor hit och dit i låtarna jag producerar.. 🙂

Hur stor roll spelar gitarren om man endast kör DI och använder amp-simulatorer?

Någon som har tips på någon schysst gitarr i prisklassen 10000-20000?

Mvh

Annons
Postat

I det prisintervallet är alla gitarrer bra, bara tycke och smak som avgör. Och det senare är ju väldigt personligt, åk förbi en musikaffär och känn på lite olika gitarrer?

Postat

Gitarren spelar precis lika stor roll som om du ska spela med en vanlig förstärkare. Kanske rent av lite mer.

Att fråga efter en schysst gitarr i en viss prisklass är ganska meningslöst. Som JJRockford skriver så är det ju väldigt individuellt vad man gillar.

Ska jag vara ärlig tror jag att en billigare gitarr skulle funka precis lika bra för dig. Vad man ofta betalar för när man kommer upp i pris är märke, finish, hantverksdetaljer och högre löner (ex USA-byggda).

Det kan ju givetvis vara viktigt av olika anledningar, men om ditt enda krav är en lättspelad gitarr som låter bra så kan du komma undan betydligt billigare. Och det är vettigare att ge sig in på de dyrare när man vet lite bättre vad man är ute efter.

Ett tips är att kolla på begagnade gitarrer med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.