Jump to content
Annons

fråga om "studiodator2014"

Recommended Posts

Soderlund (oregistrerad)
Postat

Ja. Är tipsen om moderkort o dylikt fortfarande det som gäller? Något som är bättre? Annars följer jag givna köpråd nu i dagarna..

Micke S.

Annons
Postat (redigerat)

Såvitt jag känner till är det inte lika krångligt att fixa en musikdator längre som för några år sen, d v s klart mindre risker för kompabilitetsproblem. Med andra ord, köper du en dator med den prestanda du vill ha så blir det säkert bra.

Har byggt ett gäng datorer genom åren, men senast det var dags att byta köpte jag en HP Z220 (efter rekommendation på Steinbergs hemsida) och är hur nöjd som helst. Hade säkert kunnat få samma prestanda för någon tusenlapp mindre, men sparade å andra sidan en massa jobb med kylpasta, drivrutiner o s v. Z220:n är helt knäpptyst och kabeldragningen inuti är otroligt minimalistisk och välgjord.

Redigerat av JJRockford
Soderlund (oregistrerad)
Postat

Ok, skall kolla in, förr var ju märkesdatorer rena giftet för musikprogram, Nuendo i mitt fall..

Tack för svar. Micke.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.