Anders F Postat 16 januari 2015 Postat 16 januari 2015 Rupert Neve släpper en DI-box som förutom att användas för instrument även går att koppla en en förstärkare till. Samt så släpper de en lunchbox för 500-series Vill man läsa mer så finns det på hemsidas http://rupertneve.com/ MVH Anders
k9 (oregistrerad) Postat 16 januari 2015 Postat 16 januari 2015 Di-boxen får nog bli mitt nästa inköp tror jag. Vill ha den mellan slutsteg och högtalare på min gitarr rigg. Så att jag kan köra slutsteget hårt men ändå ha en vettig ljudnivå när jag spelar in gitarr och/eller bas.
Anders F Postat 17 januari 2015 Trådstartare Postat 17 januari 2015 Ja, den verkar intressant! Men det jag funderar på är motståndet i speaker mode. Antar det på något sätt måste komma från kabinetten? Eller? MVH Anders
k9 (oregistrerad) Postat 17 januari 2015 Postat 17 januari 2015 Fel av mig! Den funkade ju inte som en power brake alls. Missförstod nog när jag läte om den först. Trodde att man kunde ratta gain och volym på den. Så jag får nog tänka om där istället.
Anders F Postat 17 januari 2015 Trådstartare Postat 17 januari 2015 Nä, ingen power soak. Frågan är ju dock om du måste ha kabinetten inkopplad för motståndet eller om DI-boxen ger motståndet så du kan spela in från toppen direkt i ljudkortet och lägga på kabinetten i efterhand. Vi får nog vänta och se när mer info kommer. (Om du är ute efter power soak så kan jag rekommendera SPL Reducer. Fungerar klockrent hos mig.) MVH Anders
k9 (oregistrerad) Postat 17 januari 2015 Postat 17 januari 2015 Man måste ah en högtalare ansluten till den. Det är ingen "loadbox" heller. Så har man en rörförstärkare så kan det sluta med att man skjuter rören i förstärkaren om man inte har någon högtalare ansluten. (Tack för tipset! Har själv alltid kört på Marshall Power brake mellan slutsteg och högtalare.)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.