Valentino Postat 15 januari 2015 Postat 15 januari 2015 Hej! Vi håller på att mixa en låt för tillfället och har fastnat lite vad gäller mixen. Jag skulle önska att de som besitter kunskap kom med konkreta tips vad gäller mixningen och hur vi kan göra det bättre. Tack på förhand! /LGHTN https://dl.dropboxusercontent.com/s/12ihp9r10eljgj7/Dear%20old%20friend%20utkast%20brollan_v4.mp3?dl=0
Niklas J Blixt Postat 15 januari 2015 Postat 15 januari 2015 Inga större brister i mixen enligt mig. Några småsaker jag tänkte på bara. 1) För mig så låter det som att antingen så ligger saker i mitte eller så långt ut åt sidorna som möjligt. Hoppas du förstår vad jag menar. 2) I egenskap av trummis lyssnar jag väldigt mycket på just trummorna. Dom låter bra, men kicken är lite för "blöt" för min smak. Men det är mer en smaksak. 3) Sången skulle kanske kunna må bra av lite mer delay och reverb, aningen för torr för att ge en bra stämning för hela låten Men över lag så tycker jag att det är en bra mix. Hoppas mina synpunkter ät till någon hjälp.
Valentino Postat 16 januari 2015 Trådstartare Postat 16 januari 2015 (redigerat) Tack, för dina synpunkter! 🙂 Vi ska kolla på det, sen återkommer jag. /André Redigerat 16 januari 2015 av Valentino
axeman Postat 16 januari 2015 Postat 16 januari 2015 Jag gillar att leaden är så där torr i första versen men sen skulle jag gärna gasa på med mer sås (=reverb och delay) i refrängen och resten av låten så att man får känslan av att låten lyfter. Sen tycker jag att tjejernas reverb låter lite väl mycket badrum. Hitta någon rikare plåt kanske som inte låter så grumlig?
Valentino Postat 18 januari 2015 Trådstartare Postat 18 januari 2015 Okej! Tack, jag ska kolla på det! 🙂
Anders F Postat 18 januari 2015 Postat 18 januari 2015 Hej I mina öronen låter det mesta ok men mixen låter lite instängd även att den är så blöt. Detta beror troligtvis på att det är mycket information i låga mellanregistret så jag skulle kika lite till på det och försöka få mer luft i mixen. Elgitarren skulle du nog kunna jobba med flera olika delays i stereo för att få lite mer naturlig plats i mixen. Du sjunger riktigt riktigt bra! MVH Anders
laban1 Postat 18 januari 2015 Postat 18 januari 2015 Simmar runt i för mycket reverb, basen är för låg, du sjunger bra!
Valentino Postat 24 januari 2015 Trådstartare Postat 24 januari 2015 Hej! Vi har gjort ett nytt försök idag! https://www.dropbox.com/s/mpj6ksfwsrku0aw/Dear%20old%20friend%20utkast%20brollan_v5.mp3?dl=0 /LGHTN
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.