Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ensemble_Thunderbolt_Front_and_Back2.png Highlights

• 8 Mic preamps with up to 75 dB of gain and Advanced Stepped Gain circuit
  • Thunderbolt 2 connectivity for ultra-low latency (1.1ms round trip with Logic Pro X
  • Front panel Guitar I/O with Class A JFET inputs, dual mode re-amp outputs
  • Talkback functionality with built-in mic and control button
  • 2 PurePower headphone outputs
  • 10 separately assignable analog inputs
  • 16 analog outputs of premium Apogee conversion
  • Core Audio optimized DMA engine frees up Mac CPU for plugins and software instruments

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

119 dB(A) AD konverters tycker jag inte är så imponerande för en 25.000 kr interface idag. Men det verkar trevligt med re-amp funktioner direkt i ljudkortet. Det har jag inte sett tidigare!

Postat

Men det här är väl ändå ett par månader sedan?

Bättre sent än aldrig 🙂 För mig var det en efterlängtad nyhet och nu tar drömmen om en ny dator med nytt ljudkort upp en del av min vardag. Någon som har veckans rätta lottorad? 😛
Postat

Men det här är väl ändå ett par månader sedan?

Jo förvisso, ändå har ingen nyhetsrobot eller moderator eller för övrigt nån medlem fått tummen ur och postat nåt, förrän nu 😉

Jag mailade supporten på Apogee och frågade om daisy chain-möjligheter. Dom svarade att i dagsläget så går det inte via daisy chain men i framtiden så kommer det nån mjukvarulösning på det. Dock så går det att synca två Ensemble via klocka på adat in & ut. Men då går ju poängen bort eftersom där sitter det ju ADAT 16 I/O's per ljudkort bort. Mao ogjort om man vill bygga ut ytterligare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.